بورسبورس اوراق

شاخص بورس ۸ هزار واحد رشد کرد


شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت رشد ۸هزار واحدی مواجه شد.

به گزارش آرمان اقتصادی، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۵میلیارد و ۸۵۱میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۴هزار و ۸۳۳میلیارد تومان در بیش از ۵۷۸هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۸هزار و ۱۹۰واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۱۴۸هزار و ۶۶۶واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان و صنایع پتروشیمی خلیج فارس شد و در مقابل شرکت‌های معدنی و صنعتی گل گهر، موتورسازان تراکتورسازی ایران و گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله یک میلیارد و ۴۹۴میلیون ورقه به‌ارزش ۲هزار و ۱۸۱میلیارد تومان در ۲۱۵هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۱۵واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۷هزار و ۶۹۳واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی پلیمر آریا ساسول، مدیریت انرژی امید تابان هور و ذوب آهن اصفهان شد و در مقابل شرکت‌های ویتانا، تجارت الکترونیک پارسیان کیش و پتروشیمی مارون بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا