امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

۱۶۳۴ طرح گلخانه‌ای و سایبان افتتاح می شود

معاون وزیر جهاد کشاورزی از افتتاح ۱۶۳۴ طرح گلخانه‌ای و سایبان در ۲۹ استان کشور خبر داد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، معاون امور باغبانی این وزارت خانه گفت: امروز یک هزار و ۶۳۴ طرح گلخانه و سایبان در ۲۹ استان کشور به مساحت ۱۲۱۷ هکتار با ۷,۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری به بهره برداری می‌رسد که ۱۴ هزار و ۶۰۴ شغل را به ظرفیت اشتغال کشور اضافه می‌کند.

محمدمهدی برومندی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با حضور در استان قزوین، در مراسم آغاز بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت جهاد کشاورزی با حضور رئیس جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس، اظهار کرد: تا سال ۹۲، ۸ هزار هکتار گلخانه در سطح کشور داشتیم که در دوره دولت تدبیر و امید تحت علیرغم سخت‌ترین تحریم‌ها و جنگ اقتصادی، شیوع کرونا و محدودیت‌ها، امروز سطح گلخانه‌های کشور به ۲۳ هزار و ۱۱۷ هکتار افزایش پیدا کرد و تا پایان سال ۱۴۰۰، از ۲۵ هزار هکتار عبور خواهد کرد.

وی افزود: ما در سال ۹۲، حداکثر یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن محصولات سبزی و صیفی در محیط گلخانه تولید می‌کردیم که امروز از ۴.۵ میلیون تن عبور کردیم و در این ۸ سال ۳ میلیون تن بر ظرفیت تولیدات گلخانه‌ای ما افزوده شده است.

برومندی ادامه داد: در تولید گل از ۱.۵ میلیارد شاخه گل در سال ۹۲، به بیش از ۴ میلیارد و ۲۰۰ شاخه گل رسیده ایم که علاوه بر نیاز داخل ظرفیت صادراتی برای کشور دارد، همچنین در سال گذشته بخش باغبانی ۳ میلیارد دلار درآمد ارزی داشته است که این صادرات علاوه بر تأمین نیاز داخل بوده است.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در رابطه با دیگر طرح‌های بخش باغبانی گفت: امروز یک هزار و ۶۳۴ طرح گلخانه و سایبان در ۲۹ استان کشور در سطح ۱۲۱۷ هکتار با ۷,۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری به بهره برداری می‌رسد که ۱۴ هزار و ۶۰۴ شغل را به ظرفیت اشتغال کشور اضافه می‌کند.

وی افزود: یکی از طرح‌های مورد تاکید وزیر جهاد کشاورزی که امروز به بهره برداری می‌رسد سایبان است که گام نوینی در کشاورزی محسوب می‌شود و شرایط اقلیمی را برای تولید مناسب می‌کند.

برومندی ادامه داد: در سال ۹۸، ۲ میلیون تن محصول کشاورزی و باغبانی معادل ۱۰ هزار میلیارد تومان خسارت دید، بنابراین اجرای طرح سایبان کار بسیار ارزشمند و نوینی است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا