بورسبورس اوراق

رشد ۳۹ هزار واحدی شاخص بورس در هفته دوم خرداد


شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت با ۳۹هزار و ۳۱۷درصد افزایش، معادل ۳.۵۴درصد رشد کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، در جریان معاملات بازار سرمایه در هفته‌ گذشته طی ۵روز معاملاتی تعداد ۳۰میلیارد و ۳۴۷میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۲۴۶هزار و ۱۱۸میلیارد ریال در بیش از ۲میلیون و ۷۲۶هزار و ۵۶۵دفعه مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب ۳۰.۱۱ درصد رشد، ۲۹.۱۴ درصد افزایش و ۳۴.۵۷درصد کاهش را نسبت به هفته قبل‌تر تجربه کردند.

این درحالی است که تعداد ۳۲۰۸میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۷۶هزار و ۹۱۹میلیارد ریال نیز در هفته گذشته مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب با ۲۶.۵۶ درصد کاهش و ۷.۲۲ درصد افزایش همراه شدند.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس در پایان معاملات هفته منتهی به ۱۴ خردادماه با ۳۹هزار و ۳۱۷درصد افزایش، معادل ۳.۵۴درصد رشد کرد و به رقم یک میلیون و ۱۴۸هزار  و ۶۶۶ واحد رسید و شاخص کل هموزن نیز با یک هزار ۱۱۳واحد کاهش، معادل ۰.۲۹درصد افت کرد و رقم ۳۸۲هزار و ۳۷واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول هم در این مدت با ۳۴هزار و ۲۲۷واحد افزایش به رقم ۸۳۹هزار و ۱۰۱واحد و شاخص بازار دوم با ۶۰هزار و ۸۳۴واحد رشد، به عدد ۲ میلیون و ۳۲۸هزار و ۲۶۲واحد رسیدند که به این ترتیب شاخص بازار اول با ۴.۲۵ درصد افزایش و شاخص بازار دوم با ۲.۶۸درصد رشد همراه شدند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا