كشاورزی و دامپروری

خرید تضمینی دام زنده عشایر هر کیلوگرم ۴۵ هزار تومان از امروز


رئیس سازمان امور عشایر ایران از آغاز خرید تضمینی دام عشایر از روز دوشنبه ۱۷ خرداد به قیمت هر کیلوگرم ۴۵ هزار تومان در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از سازمان امور عشایر ایران، شاهپور علایی مقدم در سفر به خراسان جنوبی از آغاز خرید تضمینی دام عشایر از روز دوشنبه ۱۷ خرداد در سراسر کشور خبر داد و افزود: قیمت خرید تضمینی دام عشایر به صورت ترکیبی ۴۵ هزار تومان و به ازای فروش هر کیلوگرم دام زنده به شرکت پشتیبانی امور دام، سه کیلوگرم جو یارانه‌ای نیز به عشایر داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی گروه یک خشکسالی و کمبود بارندگی در کشور است، گفت: تفاهم نامه‌ای با محوریت تأمین آب و علوفه دامی عشایر با استانداری خراسان جنوبی منعقد و ده میلیارد تومان از سوی سازمان و ده میلیارد تومان هم از سوی استانداری اختصاص داده شود تا مشکلات ناشی از اثرات خشکسالی در مناطق عشایری استان تا حدودی برطرف شود.

همچنین بخوانید

علایی مقدم هدف خود از سفر به خراسان جنوبی را دیدار با عشایر و بررسی وضعیت خشکسالی در مناطق عشایری استان عنوان کرد و افزود: تأمین علوفه، خرید تضمینی دام، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و ارائه خدماتی از قبیل راه سازی، سوخت رسانی و آبرسانی به عشایر ضروری است.

رئیس سازمان امور عشایر ایران اظهار داشت: جامعه عشایری بیشترین منفعت را برای کشور و کمترین هزینه را برای دولت دارند و برای توسعه پایدار و امنیت غذایی کشور تلاش می‌کنند.

 

وی با اشاره به اهمیت تأمین برق برای چادرهای عشایری، گفت: هرچند برق رسانی به عشایر وظیفه سازمان امور عشایر نیست ولی به خاطر عمق محرومیتی که در مناطق عشایری در این رمینه وجود دارد تمام تلاش خود را برای تأمین برق در مناطق عشایری انجام می‌دهیم.

علایی مقدم با اشاره به فعالیت‌های صندوق‌های خرد زنان عشایری، تاکید کرد: حمایت از این صندوق‌ها باید افزایش یابد تا موجب اشتغال بیشتر زنان عشایری شود و با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و بلاعوض بخشی از مشکلات آنان مرتفع شود.

رئیس سازمان امور عشایر افزود: تسهیلات اختصاصی به عشایر باید از طریق تشکل‌ها و تعاونی‌های عشایری جذب و با برنامه ریزی و مدیریت و گردش صحیح برای عشایر مفید واقع شود.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا