صنعت، معدن، تجارت

بیش از ۷۰ واحد تولیدی در اردبیل به چرخه تولید برمی‌گردد

اردبیل – رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان اردبیل گفت: طبق برنامه‌های کلان سازمانی ۷۳ واحد تولیدی و صنعتی با رفع موانع در سال جاری به چرخه تولید بازمی‌گردد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، رامین صادقی ظهر سه‌شنبه در بازدید از واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی اردبیل اظهار کرد: طبق منویات مقام معظم رهبری و تاکید بر رفع موانع و پشتیبانی از تولید در سال جاری برنامه‌ریزی برای احیا و راه‌اندازی خط تولید در ۷۳ واحد تولیدی و صنعتی در اردبیل برنامه‌ریزی شده است.

وی اهمیت فعالسازی واحدهای راکد را یادآور شد و افزود: امسال ۱۵۳ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی و دولتی در استان اردبیل مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد که میزان اشتغال این واحدها سهم مهمی در رفع بیکاری در استان ایفا خواهد کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ضمن تشریح مهمترین دلایل تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی استان اردبیل گفت: با عارضه یابی واحدهای صنعتی توسط کارشناسان سازمان، مشاوره، برنامه‌ریزی دقیق و اعطای تسهیلات مؤثر به برخی از این واحدهای صنعتی زمینه بازگشت برخی از واحدهای راکد به چرخه تولید فراهم شده است.

صادقی اضافه کرد: با ایجاد مرکز شبانه روزی فوریت‌های بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و طرح‌های سرمایه گذاری استان اردبیل و در کنار آن برگزاری مستمر جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، مشکلات بسیاری از تولید کنندگان رفع شده و توانسته اند واحدهای تولیدی خود را از خطر تعطیلی نجات دهند و یا به ظرفیت تولید خود بیفزایند و اگر هم تولید آنها برای مدتی متوقف شده دوباره به چرخه تولید بازگردند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: سازمان صمت استان مجدانه به دنبال حل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان است و در این راستا برگزاری جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را حین بازدید از واحدهای تولیدی در دستور کارسازمان قرار دارد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا