كشاورزی و دامپروری

۲۳ درصد صادرات ایران به عراق کشاورزی است/ خاوازی: کالاهای وارداتی خود را از عراق تامین می‌کنیم


وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه حدود ۲۳ درصد از کالاهای صادراتی ایران به عراق کشاورزی است گفت: زمینه خوبی برای واردات کالاهایی که از کشورهای دیگر وارد می‌کنیم وجود دارد که می‌توانیم از عراق تامین کنیم تا به تعادل تجاری ما کمک کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی،کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در دیدار با وزیر کشاورزی عراق اظهار داشت: مراودات تجاری خیلی خوبی با کشور عراق داریم و میزان زیادی از کالاهای ما به کشور عراق صادر می‌شود که حدود ۲۳ درصد از این کالاها، کالاهای بخش کشاورزی است.

وی افزود: خوشحال هستیم روابط با عراق روز به روز در حال گسترش است و برای امضای قرارداد طولانی مدت در بخش کشاورزی با عراق آمادگی داریم.

خاوازی با بیان این که برای همکاری در بخش‌های مختلف باید جدول زمانی داشته باشیم که متناسب با تقویم کشاورزی ۲ کشور باشد ادامه داد: زمینه خوبی برای واردات کالاهایی که از کشورهای دیگر وارد می‌کنیم وجود دارد که می‌توانیم از عراق تامین کنیم تا به تعادل تجاری ما کمک کند.

همچنین بخوانید

وزیر جهاد کشاورزی گفت: کالاهای ما باید نظم خاصی برای صادرات به عراق داشته و از تعرفه ترجیحی برخوردار باشد و دیگر مقررات مربوط به گمرک و کیفیت محصولات کشاورزی و پروتکل های مرتبط با دامپزشکی نیز باید رعایت شود تا در مرزها دچار مشکل نشویم از این رو لازم است تا به همکاری بیشتری برسیم.

خاوازی افزود: از دولت و مردم عراق که در شرایط تحریم ظالمانه آمریکا در کنار ما بودند تشکر می‌کنیم.

واردات محصولات کشاورزی از ایران در اولویت ماست

در این نشست مشترک، محمد کریم الخفاجی وزیر کشاورزی عراق نیز، مبادله تجاری با جمهوری اسلامی ایران را مهم دانست و گفت: واردات محصولات کشاورزی از ایران برای ما نسبت به واردات از دیگر کشورها در اولویت است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که در تمام زمینه ها در کنار مردم این کشور است و عراق مدیون مردم و حکومت ایران است.

الخفاجی ادامه داد: از رهبر جمهوری اسلامی ایران هم تشکر خاص می‌کنیم که عنایت ویژه به مردم عراق دارند.

وزیر کشاورزی عراق با بیان این که در بخش‌های مختلف می‌توانیم همکاری‌ها را تقویت کنیم، گفت: در زمینه کشاورزی ایران پیشرفت‌های بسیار خوبی دارد و بخش کشاورزی یکی از مواردی است که از سرمایه گذاری ایرانیان در آن استقبال می‌کنیم.

الخفاجی افزود: امیدواریم در پایان این سفر توافقنامه بین ۲ کشور به امضا برسد که برای هر ۲ کشور مهم و سودمند خواهد بود و ما به دنبال همکاری‌های بیشتر در بخشهای مختلف بین ایران و عراق هستیم.

 انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا