امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

ایجاد بسته مدیریتی برای حل مشکلات کشتارگاه دام در اراک

اراک- با پیگیری، انتشار گزارش‌ها و مصاحبه‌های خبرگزاری مهر مبنی بر توقف رویه فروش و کشتار دام مادر در استان مرکزی، جلسه ای برای ایجاد بسته مدیریتی جهت حل مشکلات کشتارگاه دام برگزار شد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در پی انتشار گزارش و مصاحبه‌های خبرگزاری مهر مبنی بر فروش و کشتار بی رویه دام‌های مادر در استان مرکزی در آخرین مصاحبه این خبرگزاری از علیرضا نظری، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تحت عنوان «فروش دام‌های مادر و مولد تهدیدی برای امنیت غذایی کشور است» وی اعلام کرد: استان مرکزی از لحاظ فروش دام در وضعیت خوبی به سر نمی‌برد بنده گزارش‌هایی که دارم دام‌هایی که از میدان دام به شهرهای مختلف برای کشتار می‌فرستند این یک هشدار بسیار خطرناکی است که اگر با همین دست فرمان و با همین روش این قصه در استان مرکزی ادامه پیدا کند با مشکل جدی در تأمین گوشت قرمز مواجه خواهد بود و استان مرکزی سال آینده با مشکلات جدی تر و ناگوارتر در بحث تولید دام سبک و تأمین گوشت منطقه مواجه می‌شود.

۲ روز بعد از انتشار این مصاحبه در خبرگزاری مهر معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اداره کل دادگستری جلسه‌ای را با حضور محسن شانقی، مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی به همراه حجت الاسلام ربیعی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه و حبیبی مسئول امور حقوقی این اداره کل در خصوص بررسی مشکلات و گزارش روند رفع نواقص کشتارگاه دام اراک برگزار کرد.

در این جلسه مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی با اشاره به نواقص و مشکلات کشتارگاه دام اراک اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته در چند ماه گذشته برخی از نواقص کشتارگاه برطرف شده است.

وی ادامه داد: با همکاری دادستانی اراک مشکلات و موانع موجود مرتفع و به منظور ارتقا سطح بهداشتی کشتارگاه و در نهایت افزایش امنیت غذایی و بهداشت عمومی جامعه گام‌های مؤثری برداشته شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی در این جلسه محسن خیرمند، سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اداره کل دادگستری استان مرکزی خواستار ارائه یک بسته مدیریتی جهت حل مشکلات کشتارگاه دام اراک شد.

وی ضمن تاکید بر مداومت پیگیری‌ها جهت رفع نواقص و بیان کرد: هر کجا نیازمند همکاری دادستانی جهت حل مشکلات باشد، این آمادگی را داریم و در راه اعتلای بهداشت عمومی و تأمین امنیت غذایی مردم از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی در این جلسه مقرر شد جلسات هفتگی به منظور رصد و رفع مشکلات پیش رو گذاشته شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا