امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

آغاز خرید توافقی دانه روغنی کلزا در آذربایجان شرقی

تبریز- مدیر تعاون روستایی آذربایجان شرقی از آغاز خرید توافقی دانه روغنی کلزای استان که برای اولین بار به شیوه کشاورزی قراردادی تولید شده است، خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علی اکبر نژادرضا، در تشریح فرایند کشاورزی قراردادی در جهت حمایت از کشاورزان و خرید توافقی محصولات تولیدی اظهار داشت: بر اساس قراردادی که فی مابین اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی شهرستان تبریز با کشاورزان کلزاکار استان تحت عنوان کشاورزی قراردادی منعقد شده، علاوه بر تأمین نهاده‌های مورد نیاز از جمله کود، سم و بذر و هم‌چنین تعهد تأمین ماشین آلات برداشت از طرف اتحادیه، مبلغی نیز بابت هزینه‌های مرتبط به کشاورزان پرداخت شده است که به هنگام تحویل محصول تسویه خواهد شد.

وی ادامه داد: در این طرح، محصول کشاورزان براساس جدول پاکی و با نرخ حداقل ۹ درصد بالاتر از نرخ خرید تضمینی خریداری می‌شود که مورد استقبال کشاورزان واقع و کلیه کشاورزان کلزا کار علاقه مند استان تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند.

مدیر تعاون روستایی آذربایجان شرقی تصریح کرد: در سال زراعی جاری بالغ بر ۱۵۰۰ هکتار از اراضی زراعی استان تحت کشت کلزا بوده و پیش بینی می‌شود بیش از ۴۰۰۰ تن محصول در ۱۳ مرکز خرید شهرستان‌های استان خریداری شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا