انرژی

نفت برنت به ۸۰ دلار صعود می‌کند

بانک سرمایه گذاری آمریکایی گلدمن ساکس پیش بینی کرد روند صعودی جاری بازار نفت ادامه پیدا خواهد کرد و نفت برنت تابستان امسال به ۸۰ دلار در هر بشکه صعود می کند.

به گزارش آرمان اقتصادی، قیمت نفت برنت هفته جاری تحت تاثیر انتظارات برای تقاضای قویتر، به ۷۲ دلار و ۹۳ سنت در هر بشکه صعود کرد که بالاترین قیمت در بیش از دو سال گذشته بود.

همچنین بخوانید

بهای معاملات نفت برنت روز جمعه به ۷۲ دلار و ۲۱ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا حدود ۷۰ دلار در هر بشکه بود.

گلدمن ساکس اعلام کرد افزایش نرخ واکسیناسیون به رفت و آمد بیشتر در آمریکا و اروپا منجر شده است به طوری که تقاضای جهانی برای نفت ماه میلادی گذشته ۱.۵ میلیون بشکه در روز رشد کرد و به ۹۶.۵ میلیون بشکه در روز رسید.

گلدمن ساکس که تخصص دیرینه در بخش کالا دارد، انتظار دارد روند بهبود تقاضا برای نفت همچنان ادامه پیدا کند و در اوت به ۹۹ میلیون بشکه در روز صعود کند.

این بانک سرمایه گذاری همچنین پیش بینی کرد طولانی شدن روند مذاکرات هسته ای ایران ممکن است عرضه نفت را محدود نگه داشته و از قیمتها پشتیبانی کند.

رشد قیمت نفت در هفته های اخیر با برگزاری مذاکرات میان ایران و قدرتهای جهانی برای احیای برجام و انتظار بازار برای بازگشت نفت ایران محدود شده بود اما طولانی شدن روند مذاکرات، نگرانیها نسبت به بازگشت نفت ایران به بازار جهانی در آینده نزدیک را تا حدودی تخفیف داده است.

بر اساس گزارش رویترز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا هفته جاری پیش بینی کرد مصرف نفت و سوختهای مایع در سطح جهانی در سال ۲۰۲۱ به ۹۷.۷ میلیون بشکه در روز می رسد که ۵.۴ میلیون بشکه در روز افزایش نسبت به سال ۲۰۲۰ خواهد داشت و در سال ۲۰۲۲ با ۳.۶ میلیون بشکه در روز رشد، به ۱۰۱.۳ میلیون بشکه در روز بالغ می‌شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا