امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

شیلات خوزستان کار نظارت شرعی بر آبزیان را انجام می‌دهد

اهواز- مدیرکل شیلات استان خوزستان گفت: اختیارات نظارت شرعی بر آبزیان از اداره کل دامپزشکی خوزستان به این اداره کل واگذار شده است.

فتح الله ابوعلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، تأمین سفره حلال و تغذیه سالم شهروندان را بسیار مهم دانست و عنوان کرد: امید است که با ارتقای سطح خدمات و نظارت، سطح اطمینان مردم از امر نظارت شرعی بر آبزیان بیشتر فراهم شود.

وی با بیان اینکه اختیارات نظارت شرعی بر آبزیان از اداره کل دامپزشکی خوزستان به اداره کل شیلات این استان واگذار شده است، تأکید کرد: قوانین شرعی در استان‌ها باید به طور یکسان اجرایی شوند.

مدیرکل شیلات استان خوزستان افزود: آموزش و آگاهی بخشی به صیادان و ناظران شرعی اهمیت بسیاری دارد و فرهنگ‌سازی غذای حلال به مثابه بیمه کردن جامعه است و ازاین‌رو ضرورت دارد افرادی که در این حوزه تأثیرگذار هستند از قانون صید، فرآوری و عرضه حلال آبزیان آگاه باشند و در ترویج آن کمک کنند.

وی با بیان اینکه مقاومت و تخلفاتی اغلب در این حوزه صورت می‌گیرد، خبر داد: به منظور اجرایی شدن دستورالعمل صید، فرآوری و عرضه حلال آبزیان، اداره کل شیلات استان خوزستان آمادگی کامل را برای همکاری‌های لازم دارد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا