بورسبورس اوراق

شاخص بورس ۸هزار واحد رشد کرد


شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۸هزارواحدی روبرو شد.

به گزارش آرمان اقتصادی، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۶میلیارد و ۶۴۰میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۴هزار و ۷۳۹میلیارد تومان در بیش از ۴۹۸هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۸هزار و ۹۸۹واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۱۵۰هزار و ۲۱۵واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های معدنی و صنعتی گل گهر، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی و فولاد مبارکه اصفهان شد و در مقابل شرکت‌های بانک پاسارگاد، بانک پارسیان و سرمایه‌گذاری استان خوزستان با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله یک میلیارد و ۶۷۵میلیون ورقه به‌ارزش ۱۹هزار و ۲۲۳میلیارد تومان در ۲۴۴هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۲۴۴واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۷هزار و ۴۵۷واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی صنعتی مینو، ذوب آهن اصفهان و فولاد هرمزگان جنوب شد و در مقابل شرکت‌های مدیریت انرژی امید تابان هور، پلیمر آریا ساسول و بیمه اتکایی ایرانیان بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا