بورسبورس اوراق

کاهش ۴ هزار واحدی شاخص بورس در هفته سوم خرداد


شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت با ۴هزار و ۱۷۷درصد کاهش، معادل ۰.۳۶درصد افت کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در جریان معاملات بازار سرمایه در هفته‌ گذشته طی ۵روز معاملاتی تعداد ۴۷میلیارد و ۳۸۳میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۲۲۱هزار و ۶۰۹میلیارد ریال در بیش از ۴میلیون و ۹۱۸هزار و ۶۹۹دفعه مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب ۲۹.۳۴ و ۰.۲۳ درصد افزایش و ۵۵.۸۲ درصد کاهش را نسبت به هفته قبل‌تر تجربه کردند.

این درحالی است که تعداد ۳۰۵۳میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۵۴هزار و ۵۸۹میلیارد ریال نیز در هفته گذشته مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب با ۸۲.۴۲ و ۴۴.۲۴ درصد افزایش همراه شدند.

همچنین بخوانید

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس در پایان معاملات هفته منتهی به ۲۸ خردادماه با ۴هزار و ۱۷۷درصد کاهش، معادل ۰.۳۶درصد افت کرد و به رقم یک میلیون و ۱۴۷هزار  و ۶۶۹واحد رسید و شاخص کل هموزن نیز با ۱۰ هزار و ۱۶۱واحد افزایش، معادل ۲.۶۷درصد افت کرد و رقم ۳۷۰هزار و ۵۸۶واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول هم در این مدت با ۳هزار و ۸۵۷واحد افزایش به رقم ۸۴۸هزار و ۳۲۸واحد و شاخص بازار دوم با ۳۲هزار و ۱۴۳واحد کاهش، به عدد ۲ میلیون و ۲۹۲هزار و ۱۲۱واحد رسیدند که به این ترتیب شاخص بازار اول با ۰.۴۶ درصد افزایش و شاخص بازار دوم با ۱.۳۸درصد کاهش همراه شدند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا