بین الملل

توافق بلوک آفریقای غربی برای استفاده از ارز واحد از ۲۰۲۷

رئیس ساحل عاجی انجمن اقتصادی غرب آفریقا (اکوواس)، ژانکلود کاسی بورو، گفت ۱۵ کشور عضو اکوواس طرح جدیدی برای به کارگیری ارز واحد این بلوک اقتصادی ارائه کرده‌اند. 

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، رئیس ساحل عاجی انجمن اقتصادی غرب آفریقا (اکوواسژانکلود کاسی بورو، گفت ۱۵ کشور عضو اکوواس طرح جدیدی برای به کارگیری ارز واحد این بلوک اقتصادی ارائه کرده‌اند.

استفاده از ارز واحد منطقه غرب آفریقا که به آن اکو می‌گویندچندین دهه است که به تأخیر افتاده و پاندمی کرونا تازه‌ترین مانعی بود که بر سر راه این ارز ظاهر شد. حالا ۱۵ کشور عضو اتحادیه اقتصادی اکوواس توافق کرده‌اند که از ۲۰۲۷ بکارگیری این ارز آغاز شود.

کاسی بورو پس از اجلاس سران اکوواس در غنا به خبرنگاران گفت: سران اتحادیه اکوواس تصمیم گرفتند به علت شوک به وجود آمده از پاندمی کرونا، به کارگیری ارز واحد این منطقه را که قرار بود از ۲۰۲۱-۲۰۲۰ آغاز شود، به تعویق بیاندازند.

او گفت: ما حالا یک نقشه راه جدید داریم و طی آن آماده‌سازی‌ها در بازه ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۶ انجام شده و آغاز به کارگیری ارز واحد «اکو» در سال ۲۰۲۷ انجام خواهد شد.

ایده به کارگیری ارز واحد غرب آفریقا ابتدا در سال ۲۰۰۳ برای تقویت تجارت بین مرزی و توسعه اقتصادی مطرح شد اما تا به امروز به علت فشارهای سیاسی برخی از اعضا و ناآرامی‌های اعضای دیگری مانند مالی به تعویق افتاد.

کد خبر ۵۲۴۰۵۴۵

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا