انرژی

دوره آموزشی "چاه‌نگاری برای مهندسین نفت و زمین‌شناسی"

معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی تربیت مدرس دوره آموزشی “چاه‌نگاری برای مهندسین نفت و زمین‌شناسی” را برگزار می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، گسترش روش‌های مختلف چاه‌پیمایی منجر به اهمیت بیش از پیش نمودارگیری در تمام رشته‌های مرتبط با علوم زمین شده است به نحوی که امروز در تمام مراحل اکتشاف حفاری و توسعه مخازن و میادین نفتی می‌توان از نمودارها استفاده کرد. نمودارهای چاه‌پیمایی اطلاعات ضروری را برای ارزیابی کمی هیدروکربن و همچنین نوع سنگ و خصوصیات سیال درون سازند در اختیار قرار می‌دهد. از آنجا که چاه‌پیمایی از نظر تصمیم‌گیری، بخش مهمی از مراحل حفاری و تکمیل چاه بوده، بنابراین کسب اطلاعات دقیق و کامل از نمودار اجتناب ناپذیر است و یک تحلیلگر باید تلفیقی از نگاه فنی-عملیاتی، زمین شناسی و مهندسی نفت داشته باشد تا بتواند حداکثر بهره برداری را از نگارها در جهت شناخت لایه‌های تحت الارضی داشته باشد.

همچنین بخوانید

با توجه به نیازسنجی بازار کار و تربیت نیروی انسانی کارآمد که مورد نیاز هر مجموعه و شرکتی می‌باشد، معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی تربیت مدرس اقدام به برگزاری دوره آموزشی “چاه‌نگاری برای مهندسین نفت و زمین‌شناسی” نموده است. این دوره از ۱۱ مرداد لغایت ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ برگزار و در پایان دوره، گواهینامه معتبر به شرکت کنندگان اعطا خواهد شد.

علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن  ۶-۶۶۵۶۵۵۸۵ داخلی ۱۰۱ و ۱۰۵ تماس گرفته و یا از طریق این لینک در این دوره ثبت‌نام کنند. 

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا