انرژی

تولید فوم‌های فلزی برای جوان‌سازی قطعات پالایشگاهی و نیروگاهی

یک شرکت دانش‌بنیان با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی موفق به تولید فوم‌های فلزی برای جوان‌سازی قطعات پالایشگاهی و نیروگاهی شد.

به گزارش آرمان اقتصادی، کیانوش عسگری، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان در مورد محصولات این شرکت گفت: فعالیت‌های شرکت ما به دو بخش عمده ارائه خدمات مهندسی در قالب یک کلینیک صنعتی برای رفع مشکلات صنایع با تخصص‌ها و کارگروه‌های مختلف و ارائه خدمات تولید یک محصول تقسیم می‌شود.

همچنین بخوانید

وی افزود: ما با توجه به تجربه‌ای که طی سال‌های گذشته در صنعت داشتیم، متوجه شدیم که ایجاد کلینیک صنعتی و کارگروه‌های تخصصی در این کلینیک می‌تواند به رفع مشکلات صنایع مختلف کمک کند؛ چرا که مخاطبان ما صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، نیروگاه‌ها، صنایع استخراجی، ماشین‌سازی، ریخته‌گری و هر صنعتی است که به نوعی با مهندسی مواد مرتبط باشد. 

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با بیان اینکه بعد از سال‌ها تجربه موفق به تولید فوم‌های فلزی شدیم، گفت: این فوم‌ها در رده‌بندی جهانی، جزو مواد پیشرفته و های‌تک تلقی می‌شود و تحقیق و توسعه این مواد در مرز دانش است. معدود کشورهایی در دنیا وجود دارند که موفق به تولید این محصول شده‌اند و خوشبختانه ایران توانسته به تولید این محصول با کاربردهای گسترده‌تری دست پیدا کند. این فوم‌ها را که با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی تولید کردیم، توانستیم طرح صنعتی آن را هم اجرا کنیم. 

وی با اشاره به ویژگی‌های فوم‌های فلزی اظهار کرد: این فوم‌ها، موادی سبک با قابلیت بالایی هستند که دلیل گرانی آن در دنیا، ‌های‌تک بودن این مواد است و امیدواریم وارد حوزه صادرات این محصول شویم.

عسگری در مورد گردآوری توانمندی‌ها و تخصص‌های صنایع، بیان‌کرد: گردآوری شبکه‌ای از توانمندی‌ها و تخصص‌های صنایع، هم‌افزایی را به دنبال دارد که این مهم می‌تواند مشکلات را با ارزش‌ افزوده و بهره‌وری زیادی رفع کند، به طوری که مشکلات به صورت نهادینه رفع شود، نه مقطعی. بنابراین در تلاش هستیم تا شبکه‌ای از تخصص‌های شرکت‌های مختلف را جمع‌آوری و توانمندی‌های آن‌ها را شناسایی کنیم. 

به نقل از  روابط عمومی‌ صندوق نوآوری و شکوفایی، وی در ادامه با بیان اینکه تحریم‌ها جلوی تولیدات ما را نگرفت، بیان ‌کرد: در این شرایط توانستیم قطعاتی که عمرشان محدود بود، تا ۹۰ درصد بازیافت کنیم و دوباره به چرخه صنعت برگردانیم. برای مثال برخی قطعات در صنعت پالایشگاهی و نیروگاهی که از خارج از کشور تامین می‌شد، احیا شد؛ چرا که این قطعات، ‌های‌تک است. 

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا