انرژی

حل کامل مشکل آب "غیزانیه" اهواز در ماه‌های آینده

تنش آبی در غیزانیه اهواز

ایسنا/خوزستان معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به مشکلات آب در بخش غیزانیه اهواز گفت: امیدواریم با همکاری بسیج سازندگی در بازه زمانی دو سه ماه آینده مطالبه بحق مردم غیزانیه از شرکت آبفای خوزستان را برآورده و مشکل این بخش را به صورت کامل برطرف کنیم.

افشین محمدی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آخرین وضعیت آبرسانی در خوزستان اظهار کرد: در سال ۹۹ با تصویب هیات دولت، شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی و اهواز  ادغام و یکپارچه‌سازی نیز انجام شد و مهمترین هدف این ادغام، چابک‌سازی و ارائه خدمات مطلوب  به عزیزان در روستاهای استان خوزستان بوده است.

همچنین بخوانید

وی افزود: چند روز بعد از یکپارچه‌سازی، موضوع غیزانیه و مشکلات این بخش با فرایند ادغام در دستور کار آبفا خوزستان قرار گرفت و با استفاده از ظرفیت و پتانسیل آبفا و سایر بخش‌ها، مشکل بیش از ۸۵ روستای این بخش برطرف شد.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب خوزستان تصریح کرد: امیدواریم با همکاری بسیج سازندگی در بازه زمانی دو سه ماه آینده مطالبه بحق مردم غیزانیه از شرکت آبفای خوزستان را برآورده و مشکل این بخش را به صورت کامل برطرف کنیم.

محمدی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد مشکلات آبی در شرکت آب و فاضلاب مربوط به حوزه روستایی است، گفت: ۲ هزار و ۷۴۱ روستا تحت پوشش شرکت آبفا خوزستان است اما در مجموع حدود ۴ هزار روستا در خوزستان وجود دارد. در حال حاضر در حال ایجاد زیرساخت و بسترهای مناسب برای ارائه خدمات به روستاها هستیم.

وی با اشاره به روستاهای دارای تنش آبی در خوزستان عنوان کرد: در استان خوزستان ۷۰۲ روستا تنش آبی دارند که از این تعداد، مشکل تنش آبی ۲۲۰ روستا برطرف شده است. در یک سال گذشته، بیش از ۳۰۰ کیلومتر خطوط انتقال اصلی و فرعی در سطح روستاهای استان خوزستان اجرا شده که بیش از متوسط کشوری است.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب خوزستان بیان کرد: این امر نشان‌دهنده عزم جدی آبفا برای برطرف کردن مشکلات تنش آبی در روستاهای خوزستان است.

محمدی گفت: پرسنل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با ارائه خدمات شبانه‌روزی در کنار مردم هستند و تمام دغدغه آن‌ها، حل مشکلات روستاها با استفاده از پتانسیل داخلی شرکت است.

وی با اشاره به پروژه‌های در دست اجرا گفت: از پروژه‌های روستایی هر ماه پروژه‌هایی افتتاح خواهیم کرد تا مردم در روستاها از خدمات مطلوب بهره‌مند شوند. در این زمینه مطالعات بیشتر روستاها انجام شده است و در صورت تامین منابع مالی، پروژه‌های متعددی اجرا خواهند شد.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب خوزستان افزود: بعد از سفر رئیس مجلس و همکاری استانداری خوزستان و شرکت آبفا کشور، قرار بود مبلغ ۶۸۰ میلیارد تومان برای ۷۰۲ روستای دارای تنش آبی استان خوزستان تامین شود که در صورت تامین اعتبارات و پرداخت این مبلغ، می‌توانیم گام‌های مثبتی در ارائه خدمات مطلوب به مردم برداریم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا