صنعت، معدن، تجارت

حضور۱۰۰ شرکت خارجی در نخستین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا درایران

مجری برگزاری نمایشگاه اوراسیا در ایران از حضور ۱۰۰ شرکت عضو این اتحادیه در نخستین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا در ایران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از صدا و سیما، علیرضا جعفری با بیان اینکه این نمایشگاه اختصاصی از ۱۸ تا ۲۱ تیر در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود، گفت: در این نمایشگاه حدود ۳۰ شرکت از روسیه، ۳۰ شرکت از قرقیزستان، بیش از ۱۰ شرکت از ارمنستان، بیش از ۱۰ شرکت از قزاقستان و شرکت‌هایی از بلاروس در کنار شرکت‌های ایرانی حضور خواهند داشت.

وی افزود: شرکت‌هایی که در این نمایشگاه حضور می‌یابند در زمینه‌های بانکی و فاینانس، انتقال فناوری، ساخت کارخانه‌های بزرگ، سیلوها، بنادر، اسکله‌ها، مخازن روغن، کشتی سازی، فولاد و سیمان فعال هستند. ضمن اینکه فروشنده‌های بزرگ نهاده‌های دامی و روغن و محصولات کشاورزی نیز در این نمایشگاه حضور دارند.

جعفری گفت: در روز نخست این نمایشگاه، نشست اتاق‌های بازرگانی کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا با اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار خواهد شد. ضمن اینکه در حاشیه برگزاری این نمایشگاه تفاهم‌نامه‌ای میان شورای تجاری اتحادیه اقتصادی اوراسیا و اتاق تعاون در زمینه همکاری‌های مشترک منعقد خواهد شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون تراز تجاری اتحادیه اقتصادی اوراسیا با دنیا بیش از ۸۰۰ میلیارد دلار و با ایران حدود ۲.۵ میلیارد دلار است، افزود: رویدادهایی مانند برگزاری نمایشگاه اختصاصی اوراسیا در ایران، زمینه ساز آشنایی فعالان اقتصادی ایرانی با فعالان اقتصادی پنج کشور شده و در رشد و توسعه صادرات غیرنفتی و افزایش تبادلات تجاری ایران با این اتحادیه اقتصادی سهم بسزایی خواهد داشت.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا