امور زیربناییراه و ساختمان

ظرفیت پارک فناوری پردیس سه برابر شد/ نخبگان با ایجاد فرصت‌های جدید شغلی به کشور برگردند

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به الحاق ۲۸۰ هکتار اراضی به پارک علم و فناوری پردیس گفت: سال‌ها است که ۹۰ هکتار به این مجموعه واگذار شده اما این ۹۰ هکتار هم به صورت کامل تحویل داده نشده و در گام اول وظیفه ما ارایه تعهدات باقیمانده است و در گام بعد واگذاری ۲۸۰ هکتار اراضی جدید را در دستور کار قرار دادیم.

به گزارش آرمان اقتصادی، محمد اسلامی در مراسم مبادله تفاهمنامه‌های همکاری بین وزارت راه و شهرسازی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه در چند سال گذشته با حضور آقای ستاری شاهد ایجاد ظرفیت‌های مناسب برای ظهور استعدادهای نخبگان و فعالیت شرکت دانش بنیان بوده‌ایم اظهارداشت: نخبگان و فعالان در حوزه فعالیت‌های دانش بنیان باید به این سازوکار اعتماد کنند و تکیه گاهی داشته باشند که بتوانند در پرتو آن بدون وقفه برای پیشرفت کشور اقدام کنند.

وی ادامه داد: در این چند سال سازوکار رشد شرکت‌های دانش بنیان و بکارگیری نخبگان در کشور فراهم شد و این قشر نیاز به حمایت دارد و وزارت راه و شهرسازی هم با اطمینان قبلی در این فرآیند و سازوکار حضور دارد و ما موجبات تحقق این برنامه‌ها را در دستور کار خود قرار داده ایم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به الحاق ۲۸۰ هکتار اراضی به پارک علم و فناوری پردیس گفت: سال‌ها است که ۹۰ هکتار به این مجموعه واگذار شده اما این ۹۰ هکتار هم به صورت کامل تحویل داده نشده و در گام اول وظیفه ما ارایه تعهدات باقیمانده است و در گام بعد واگذاری ۲۸۰ هکتار اراضی جدید را در دستور کار قرار دادیم.

اسلامی با بیان اینکه توسعه شهرک‌های علم و فناوری سند پشتیبان دارد، گفت: شهرک مسکونی فاخر باید مولد، محرک و تحرک آفرین باشد و ما باید بتوانیم چنین شهرک‌هایی را به وجود بیاوریم. مهمترین و موثرترین شهرک، مجموعه فردوس است که امروز تفاهمنامه آن مبادله می‌شود و امیدواریم محل و محیط مناسبی به وجود آید تا نخبگان و بزرگان علمی کشور به ویژه آنهایی که در خارج از کشور هستند از این فرصت استفاده کنند و به کشور برگردند و در این محیط‌ها مستقر شوند.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: همین الگوی را برای شهر جدید هشتگرد دنبال می کنیم تا شرکت های دانش بنیان را در این منطقه گسترش دهیم که جوانان دانشمند کشور بتوانند از این فرصت بهره مند شوند.

همچنین در این مراسم حبیب طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه امروز ۲ تفاهمنامه و یک قرارداد بین وزارت راه و شهرسازی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مبادله می‌شود گفت: در مبادلات تفاهمنامه های بین دو طرف واگذاری ۲۸۰ هکتار اراضی جدید به پارک فناوری پردیس را در دستور کار داریم.

وی با بیان اینکه پارک فناوری پردیس به عنوان پیشروترین پارک همواره حمایت دولت بوده گفت: امروز بزرگترین واگذاری اراضی جدید به پارک‌های علم و فناوری صورت می‌گیرد.

طاهرخانی ادامه داد: موضوع بعدی در تفاهمنامه امروز مشارکت در ایجاد پارک فناوری در شهر جدید پرند است  و با توجه به توسعه پارک پردیس، شهر جدید پرند هم این ظرفیت را دارد که دارای پارک علم و فناوری باشد.

همچنین از این طریق برای برندینگ پرند و توسعه و ایجاد اشتغال در آن منطقه هم اقدام شده است.

طاهرخانی با اشاره به احداث شهرک دانش بنیان فردوس با ۸۰۰ هکتار گفت: جانمایی‌ها برای احداث پارک علم و فناوری فردوس انجام شده است و سیاست وزارت راه و شهرسازی این است که الگوی جدید از شهرسازی را پایه گذاری کند و بتواند روش‌های نوین شهرسازی، ساختمان سازی و بکارگیری انرژی را ارایه دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: ما به دنبال شعار طرح‌های جدید، فرهنگ جدید در شهرنشینی هستیم که بتوانیم الگوی جدیدی در شهرنشینی ارایه دهیم.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا