امور زیربناییراه و ساختمان

٢۵٠٠ نخبه را از دانشگاه‌های خارجی به کشور برگرداندم

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور اظهار داشت: توانستیم در ۴ سال گذشته ٢۵٠٠ نخبه ایرانی را از ١٠٠ دانشگاه خارجی به کشور بازگردانیم.

به گزارش آرمان اقتصادی،، سورنا ستاری در مراسم مبادله تفاهمنامه‌های همکاری بین وزارت راه و شهرسازی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: توانستیم در ۴ سال گذشته ٢۵٠٠ نخبه ایرانی را از ١٠٠ دانشگاه خارجی به کشور بازگردانیم.

وی ادامه داد: تمام این افراد در شرکت‌های دانش بنیان به کار گرفته شدند.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در بخش توسعه پارک‌های فناوری اظهار داشت: در چند سال اخیر بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در پارک‌های فناوری سرمایه‌گذاری شده است.

ستاری با بیان اینکه امروز ۲۸۰ هکتار اراضی جدید به پارک علم و فناوری پردیس اضافه می‌شود، افزود: در حال حاضر ظرفیت پارک علم و فناوری پردیس ۹۰ هکتار است که با الحاق اراضی جدید، در پردیس تغییرات اساسی رخ می‌دهد و می‌تواند محلی برای به کارگیری نخبگان علمی کشورمان باشد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به عدم آلایندگی شرکت‌های دانش بنیان گفت: در هیچ‌یک از پارک‌های علم و فناوری شاهد آلایندگی شرکت‌ها نیستیم و اساساً این ویژگی اقتصاد دانش بنیان است که همراه با محیط زیست است و با تعریف قدیم صنایع که با آلودگی آب و هوا همراه بودند کاملا متفاوت است و امیدوارم پارک علم و فناوری پردیس به عنوان الگوی موفق پایه‌گذار اتفاقات مهم و موثری در این حوزه باشد.

ستاری با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های پردیس به توسعه زیرساخت‌های شرکت‌های دانش بنیان کمک می‌کند، بیان داشت: امیدواریم الگوی موفق پارک فناوری پردیس در پارک پرند هم تکرار شود و اهمیت دادن به اقتصاد دانش بنیان و نخبگان علمی از دستاوردهای بزرگ وزارت راه و شهرسازی است.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا