بین الملل

روسیه برای محافظت از بازار داخلی بر صادرات فلزات تعرفه بست

روسیه برای محافظت از بازارهای داخلی در برابر تورم، موقتا بر صادرات فلزات آهنی و غیر آهنی تعرفه وضع کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، روسیه برای محافظت از بازارهای داخلی در برابر تورم، موقتاً بر صادرات فلزات آهنی و غیر آهنی تعرفه وضع کرد.

این تعرفه‌ها از ۱ آگوست تا ۳ دسامبر اجرایی خواهند بود. البته صادرات به گروه اقتصادی اوراسیا از این تعرفه‌ها معاف خواهند بود. گروه اوراسیا شامل کشورهای ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و روسیه است.

به گفته وزیر توسعه اقتصادی روسیه، ماکسیم رشتنیکوف، تعرفه صادرات با افزایش قیمت فلزات در جهان و همچنین روسیه تنظیم خواهد شد.

او گفت: در ۵ ماه ابتدایی امسال قیمت جهانی فلزات آهنی ۳۰ درصد و قیمت جهانی فلزات غیر آهنی ۵۰ درصد افزایش یافت و این باعث شد قیمت‌ها در بازارهای داخلی بالا برود و هزینه ساخت‌وساز به شدت افزایش یابد.

آقای وزیر ادامه داد: انتظار نمی‌رود قیمت‌های جهانی تا پایان امسال کاهش داشته باشند و بنابراین ما برای تعدیل قیمت در بازارهای داخلی تعرفه پایه ۱۵ درصدی برای صادرات فلزات تعیین می‌کنیم. به این ترتیب ما برای هر فلز خاص یک قیمت تعرفه به ازای هر تن محاسبه و معرفی خواهیم کرد.

او ادامه داد: مثلاً برای ورق‌های فولاد سرد نورد شده این تعرفه ۵۴ دلار در هر تن خواهد بود و برای فولاد گرم نورد شده و میلگرد، این تعرفه ۱۱۵ دلار در هر تن محاسبه شده است.

رشتنیکوف همچنین گفت: ما برای تعرفه صادرات مس رقم ۱٫۱۲۶ دلار در هر تن و برای صادرات هر تن نیکل و آلومینیوم به ترتیب تعرفه ۲٫۳۲۱ دلاری و ۲۵۴ دلاری پیشنهاد کرده‌ایم.

کد خبر ۵۲۴۵۵۸۹

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا