امور زیربناییراه و ساختمان

هیچ یک از ناوگان دریایی ایران در بنادر دنیا توقیف نیستند/سرمایه‌گذاری ١۵ هزار میلیارد تومان در بنادر در ١.۵ سال گذشته

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در حال حاضر هیچ ناوگانی از ایران به دلیل تحریم یا مسائل ایمنی در هیچ یک از بنادر جهان توقیف نیست.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، وزیر راه و شهرسازی در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانورد با بیان اینکه دریانوردان نماد اقتدار هر کشوری هستند، اظهار داشت: دریا و دریانوردی مولفه‌های قدرت هر کشوری محسوب می‌شوند و هر چه بیشتر در این حوزه سرمایه‌گذاری کنیم، مولفه‌های قدرت کشور را تقویت کرده‌ایم و باید از این طریق توان ملی و عزت آفرینی را ارتقا بخشید.

وی با بیان اینکه از این حوزه به عنوان اقتصاد دریامحور یاد می‌شود، گفت:  در بخش تجاری در حوزه دریا نیازمند این هستیم که برای ظرفیت‌های بزرگ مقایس هدف‌گذاری کنیم و سهم ایران را از بازار بین المللی افزایش دهیم.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: اگرچه در سالهای اخیر  بر حوزه دریا و دریانوردی توجه شده اما همچنان ظرفیت های نامحدودی در اختیار داریم و عشق و علاقه به همراه سیاست گذاری های درست می‌تواند ظرفیت های ایران را در این حوزه افزایش دهد.

اسلامی تاکید کرد: هم در حوزه دریانوردی و هم در صنایع مرتبط و خدمات دریایی فرصت های کاملا دست نخورده و همچنین از دست رفته وجود دارد که باید با سیاست گذاری های صحیح به آنها بپردازیم .

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افزایش ظرفیت بنادر در سال‌های اخیر گفت: در ٨ سال گذشته ظرفیت بنادر حداقل ١٠٠ میلیون تن افزایش یافته و سرمایه‌گذاری های قابل توجهی در حوزه پسکرانه ها و بنادر نسل سوم داشته ایم.

وی همچنین درباره سرمایه گذاری های انجام شده در حوزه بنادر گفت: فقط در ١.۵ سال گذشته بیش از ١۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در این حوزه جذب و جلب شده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: به برکت تحریم، شرکت‌های کشتی‌سازی ساخت داخل در سال‌های ۹۸ و ۹۹ پرکارترین سال‌های تاریخ فعالیت خود را تجربه کرده‌اند.

اسلامی تاکید کرد: در حال حاضر هیچ ناوگانی از ایران به دلیل تحریم یا مسائل ایمنی در هیچ یک از بنادر جهان توقیف نیست.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا