بورس

تاثیر مثبت کاهش نرخ سود بانکی بر بازار سهام به شرط ضمانت اجرا

این کارشناس بازار سرمایه گفت: بارها بانک مرکزی بخشنامه های مختلفی برای کاهش نرخ سود ابلاغ کرده اما برخی بانک ها با روش های دیگر بانک مرکزی و ابلاغیه آن را دور زدند و در نهایت همچنان شاهد روند صعودی این سودها هستیم.

محسن عباسلو در گفتگو با خبرنگار بورس آرمان اقتصادی در خصوص تاثیر کاهش نرخ سود بانکی بر بازار سهام گفت: این کاهش نرخ سود به طور حتم تاثیر مثبت بر روند بازار سرمایه خواهد گذاشت اما؛ به شرطی که به درستی اجرایی شود و ضمانت اجراء داشته باشد .

همچنین بخوانید

مدیرعامل شرکت کارگزاری ارگ هومن با اشاره به اینکه از چهارشنبه هفته گذشته این تصمیم از سوی بانک مرکزی گرفته شده است، تصریح کرد: با وجود این تصمیم اما تاثیر خاصی در بازار سهام نداشته زیرا همچنان شاهد هستیم که بانک های خصوصی به راحتی با رویه های مختلف بانک مرکزی را دور می زنند و همچنان سودهای بالای ۱۵درصد را ارایه ادامه می دهند که این امر موجب بی اعتمادی بسیاری از سرمایه گذاران به تصمیمات این چنینی خواهد شد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: بارها بانک مرکزی به چنین تصمیماتی مبادرت ورزید اما برخی بانک ها با روش های دیگر بانک مرکزی و ابلاغیه آن را دور زدند و در نهایت همچنان شاهد روند صعودی این سودها هستیم.

وی به اوراق بدهی منتشره از سوی دولت نیز اشاره کرد و گفت: این اوراق با بازده ۳۰درصد دیگر فرصت و انگیزه ای برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی از جمله بورس باقی نمی گذارد.

عباسلو بر ضرورت ورود اوراق خزانه دولتی در بازار سرمایه تاکید و خاطرنشان کرد: معاملات ابن اوراق در بورس و اوراق بهادار سبب سازماندهی مناسب آنها و کوتاه کردن دست سفته بازان شده وحتی بازدهی صاحبان آنها را نیز بالا می برد .

منبع:اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا