بورسبورس اوراق

رشد ۱۳ هزار واحدی شاخص بورس در خرداد ۱۴۰۰


شاخص بورس در خردادماه امسال با ۱۳هزار و ۸۲۰واحد کاهش، معادل ۱.۲۰ درصد رشد کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، در خردادماه امسال طی ۵۹ روز معاملاتی تعداد ۱۵۱میلیارد و ۸۲میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۱۰۱۹هزار و ۳۷۵میلیارد ریال در بیش از ۱۸میلیون و ۸۲۴هزار و ۹۳۵دفعه مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب ۶۴.۰۲، ۴۷.۸۱ و ۱۸۲.۳۳ درصد افزایش را نسبت به ماه قبل خود(اردیبهشت) تجربه کردند.

این درحالی است که تعداد ۱۵میلیارد و ۴۹۱میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۲۸۸هزار و ۸۷۳میلیارد ریال نیز در هفته گذشته مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب با ۲۳.۴۷ و ۱۸.۷۲ درصد افزایش همراه شدند.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس در پایان معاملات ماه منتهی به ۳۱ خرداد امسال با ۱۳هزار و ۸۲۰واحد کاهش، معادل ۱.۲۰ درصد رشد کرد و به رقم یک میلیون و ۱۶۸هزار و ۶۶۵واحد رسید و شاخص کل هموزن نیز با ۲۶هزار و ۹۵۵واحد کاهش معادل ۶.۷۹ درصد افت کرد و رقم ۳۷۰هزار و ۲۸واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول هم در این مدت با ۱۷هزار و ۸۹واحد افزایش به رقم ۸۶۰هزار و ۷۸۲واحد و شاخص بازار دوم با ۴هزار و ۱۴۰واحد رشد به عدد ۲ میلیون و ۳۴۰هزار و ۴۰۸واحد رسیدند که به این ترتیب در ماه گذشته شاخص بازار اول با ۲.۰۳درصد افزایش و شاخص بازار دوم با ۰.۱۸ درصد رشد همراه شدند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا