انرژی

۵ میلیون نخل در شادگان از بی‌آبی در معرض نابودی‌اند

عکس از آرشیو

ایسنا/خوزستان نماینده شادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: حدود ۴ تا ۵ میلیون نفر نخل در شادگان در معرض نابودی است اما آب به آن‌ها نمی‌رسد.

حجت‌الاسلام مجید ناصری‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به مشکل تامین آب در شادگان اظهار کرد: در حال حاضر با تنش آبی در کشور مواجه هستیم اما شادگان پیش از این نیز در تامین آب مشکلاتی داشته است.

همچنین بخوانید

وی افزود: در شادگان مناطقی از جمله روستای منصوره، دهستان حسینی، دهستان جفال، دارخوین، بخش خنافره و شهر شادگان از نظر آب شرب و کشاورزی با مشکلات جدی مواجه هستند.

نماینده شادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات شادگان در حد مصوبه از سوی مسئولان پیگیری می‌شود اما این مصوبات اجرایی نمی‌شوند و ما نگران این مساله هستیم. باید راهکاری پیدا شود که مسئولان به تعهدات خود در قبال حل مشکلات شادگان عمل کنند.

ناصری‌نژاد با اشاره به بحث تامین برق و آب مورد نیاز بندر شادگان افزود: این مساله از سال ۹۰ تاکنون مطرح و در جلسات متعدد تعهداتی در این خصوص برگزار شده است اما همه این تعهدات روی زمین مانده و چیزی اجرایی نشده است.

وی گفت: مردم خسته شده‌اند زیرا علی‌رغم برگزاری جلسات برای حل مشکلات، شاهد هیچ خروجی ملموسی برای حل مشکلات مردم نیستیم.

نماینده شادگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحث تامین آب مورد نیاز نخیلات شادگان نیز افزود: هیچ راهکاری برای بهره‌وری از آب و رساندن آب به نخیلات شادگان وجود ندارد.

ناصری‌نژاد گفت: برای تامین آب، مردم را روی سرم می‌گذارم و برای آن‌ها سینه چاک می‌دهم اما هیچ خبری در خصوص تامین آب و حل مشکلات نیست. حدود ۴ تا ۵ میلیون نفر نخل در شادگان در معرض نابودی است اما آب به آن‌ها نمی‌رسد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا