انرژی

تکمیل نخستین چاه پروژه طرح توسعه میدان نفتی اهواز ۱ و ۴

ایسنا/خوزستان مدیر پروژه حفاری در میدان اهواز شرکت ملی حفاری ایران از حفر و تکمیل نخستین حلقه چاه در پروژه طرح توسعه میدان نفتی اهواز ۱ و ۴ خبر داد.

محمد خاوری‌نژاد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای قرارداد همکاری میان شرکت ملی حفاری ایران و شرکت توسعه صنایع نفت و انرژی قشم (OEID)، عملیات حفر و تکمیل نخستین حلقه چاه در پروژه طرح توسعه میدان نفتی اهواز ۱ و ۴ انجام شد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، وی افزود: در میدان نفتی اهواز ۱ و ۴، با کاربست دستگاه حفاری ۳۸ فتح، چاه شماره – ۱۷۲ آماده بهره‌برداری شد.

مدیر پروژه حفاری در میدان اهواز شرکت ملی حفاری ایران گفت: طرح توسعه میدان نفتی اهواز ۱ و ۴ در قالب طرح توسعه ۲۸ مخزن در مناطق نفتخیز جنوب با مشارکت شرکت‌های OEID و NIDC در دست اجرا قرار دارد.

خاوری‌نژاد افزود: دکل حفاری ۳۸ فتح که از دستگاه‌های حفاری سنگین خشکی (توان ۲۰۰۰ اسب بخار) ناوگان شرکت ملی حفاری ایران است پس از ترخیص از روی چاه، در حال اسپاد روی لوکیشن جدید برای شروع حفاری یک حلقه توسعه‌ای در این موقعیت است.

وی با اشاره به اینکه شرکت ملی حفاری ایران با هدف شتاب‌بخشی در اجرای این پروژه، اختصاص چهار دستگاه حفاری را در برنامه دارد، گفت: مقدمات جابه‌جایی دکل حفاری ۳۴ فتح نیز که هم‌اکنون در منطقه عملیاتی گچساران استقرار دارد، فراهم شده است و این دکل به زودی برای حفر سومین حلقه چاه در موقعیت میدان نفتی اهواز ۱ و ۴ مستقر می‌شود.

مدیر پروژه حفاری در میدان اهواز شرکت ملی حفاری ایران بیان کرد: مدت زمان اجرای پروژه طرح توسعه این میدان که اولین تجربه همکاری مشترک میان این شرکت و شرکت توسعه صنایع نفت و انرژی قشم محسوب می‌شود، ۲۴ ماه برآورد شده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا