بین الملل

سرمایه‌گذاری ۱۳۳ میلیارد دلاری عربستان سعودی در حوزه حمل‌ونقل

وزیر حمل‌ونقل عربستان اعلام کرد این کشور تا پایان دهه جاری بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال (۱۳۳.۳۴ میلیارد دلار) در توسعه فرودگاه‌ها، بنادر، راه‌آهن و سایر زیرساخت‌ها سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، وزیر حمل‌ونقل عربستان اعلام کرد این کشور تا پایان دهه جاری بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال (۱۳۳.۳۴ میلیارد دلار) در توسعه فرودگاه‌ها، بنادر، راه‌آهن و سایر زیرساخت‌ها سرمایه‌گذاری خواهد کرد تا این کشور را به یک مرکز لجستیک و حمل‌ونقل جهانی تبدیل کند.

وزیر خدمات لجستیک و حمل‌ونقل عربستان، صالح بن ناصر الجاسر، اعلام کرد که استراتژی محمد بن سلمان برای کاهش وابستگی اقتصاد به نفت و توسعه بخش حمل‌ونقل شامل چندین اَبَر پروژه خواهد بود که بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال در آنها سرمایه‌گذاری خواهد شد.

عربستان سعودی با این اقدام خواهد کوشید تا با امارات متحده عربی که در حال حاضر به مرکز تجارت و توریسم منطقه تبدیل شده است رقابت کند.

در همین زمان، رئیس اداره هوانوردی عربستان، عبدالعزیز الدوئیلج، گفت: عربستان قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ تعداد فرودگاه‌های بین‌المللی خود را از ۹۹ به ۲۵۰ عدد ارتقا داده و ترافیک مسافران را از ۱۰۳ میلیون نفر به ۳۳۰ میلیون نفر برساند. همچنین او گفت که عربستان قصد دارد با رساندن ظرفیت باربری هوایی خود از ۹۰۰ هزار تن به ۴.۵ میلیون تن، به مرکز لجستیکی منطقه تبدیل شود.

شبکه هوایی عربستان در حال حاضر به طور قابل‌توجهی نسبت به امارات و قطر که هر دو مراکز بزرگ هوانوردی منطقه هستند کوچک‌تر است.

کد خبر ۵۲۵۲۶۴۰

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا