امور زیربناییتعاون و اشتغال

زمینه های همکاری مشترک ایران و جمهوری نیجر بررسی شد

معاون امور اقتصادی وزیر تعاون در دیدار با قائم مقام وزارت آموزش فنی و حرفه ای جمهوری نیجر، زمینه های همکاری های مشترک میان دو کشور را تبیین کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حجت الله میرزایی معاون اموراقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار با مصطفی ماهامان میکاسو قائم مقام وزارت آموزش فنی و حرفه ای جمهوری نیجر، گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه آموزش‌های فنی و حرفه ای می‌تواند زمینه‌های همکاری خوبی با نیجر داشته باشد.

وی ضمن تشریح فعالیت‌های این وزارتخانه دربخش های تنظیم روابط کار، رفاه اجتماعی، اشتغال و کارآفرینی، تعاون، بنگاه‌های اقتصادی، تامین اجتماعی، صندوق‌های بازنشستگی و … نسبت به همکاری‌های مشترک در هر یک از بخش‌های یاد شده و صادرات محصولات شرکت‌های زیرمجموعه این وزارتخانه به نیجر اعلام آمادگی کرد.

میرزایی یاد آورشد: با انعقاد تفاهم نامه‌های دوجانبه می‌توان میان دوکشورهمکاری های نزدیکی برقرار کرد.

نیازمند استفاده از تجارب ایران در زمینه آموزش‌های فنی و حرفه ای هستیم

ماهامان میکاسو نیز در این دیدار با تشریح فعالیت‌های وزارت آموزش فنی و حرفه ای جمهوری نیجر گفت: نیازمند بهره مندی از تجارب ایرانیان در زمینه آموزش‌های فنی و حرفه ای هستیم.

قائم مقام وزارت آموزش فنی و حرفه ای جمهوری نیجر با جوان توصیف کردن کشورش خواستار توسعه تعاون با استفاده از تجارب ارزشمند ایران در این حوزه شد.

وی همچنین زمینه‌های همکاری‌های مشترک میان دو کشور و دو وزارتخانه را برشمرد.

گفتنی است، قرار بر این است که در روزهای آینده در سفر این هیات به کشورمان سایر زمینه‌های همکاری بررسی و زمینه انعقاد تفاهم نامه‌های مشترک فراهم شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا