صنعت، معدن، تجارت

خط تولید داکت اسپیلت جی پلاس راه اندازی شد

خط تولید داکت اسپیلت جی پلاس با حضور مسئولان وزارت صمت در شرکت گلدیران در شهرک صنعتی کاسپین قزوین راه اندازی شد.

به گزارش آرمان اقتصادی، روز چهارشنبه ۱۶ تیر ماه، بهره برداری از خط تولید داکت اسپیلت جی پلاس آغاز و از میز ساخت داخل ماشین لباسشویی جی پلاس رونمایی شد.

خط تولید داکت اسپیلت جی پلاس با دو میلیون و ۲۰۰ هزار دلار سرمایه گذاری راه اندازی شده و برای ۴۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است؛ ۴۹ درصد این خط تولید در این واحد صنعتی بومی سازی شده است.

با راه اندازی این خط تولید، در فاز اول تولید ۴۰۰۰ دستگاه داکت اسپلیت اینورتر (اسپلیت کانالی کم مصرف) به انجام می‌رسد و تولید تا ۱۵ هزار دستگاه داکت اسپلیت اینورتر جی‌پلاس در سال اول برنامه ریزی شده است.

داکت اسپیلت راه حلی مؤثر برای صرفه جویی در مصرف آب و داشتن تهویه مطبوع است.

در مراسم بهره برداری از این خط تولید، امیرعباس کائینی مدیرعامل گلدیران اظهار داشت: گلدیران متشکل از ۸ شرکت است و برای ۲۱۳۰ نفر اشتغال مستقیم و برای ۱۳ هزار نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد کرده است.

وی افزود: شرکت گلدیران از سال ۸۵ وارد کار شده اما ۳۰ ماه پیش از برند جی پلاس رونمایی کردیم. همچنین از سال ۸۵ تاکنون ۸ میلیون دستگاه لوازم خانگی در ۱۶ گروه محصول تولید کرده ایم.

کائینی گفت: در تولید ماشین لباسشویی توانستیم تا ۴۹ درصد داخلی سازی مبلغی کرده و ارزبری را کاهش دهیم؛ میزان داخلی سازی در تولید ماشین لباسشویی در زمان حضور شرکت ال جی در ایران، ۱۳ درصد بود.

مدیرعامل گلدیران همچنین گفت: هدف گذاری ما تا پایان سال ۱۴۰۰ رسیدن به داخلی سازی ۶۵ درصدی است.

وی اظهار داشت: تولید لوازم خانگی در کشور ۷۸ درصد افزایش یافته، اما مشکل ما فقط بازاریابی است و باید رقابت را افزایش دهیم.

خط تولید داکت اسپیلت جی پلاس راه اندازی شد

همچنین عباس تابش رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در حاشیه این مراسم گفت: خوشحالیم که شاهد یکی دیگر از افتخارات کشور در حوزه تولید داکت اسپلیت هستیم. امروز صاحب تکنولوژی تولید هستیم و نیازی به واردات این اقلام نداریم.

وی افزود: امروز در حوزه لوازم خانگی ضعف مبارزه با قاچاق کالا وجود دارد که سامانه رصد کالای قاچاق به عنوان یک زیرساخت در این زمینه راه اندازی شده و باید اجرایی شود. مجلس شورای اسلامی و تمامی دستگاه‌هایی که در زمینه قاچاق کالا فعال هستند باید در این زمینه ورود کنند و وظیفه خود را بدرستی انجام دهند.

تابش گفت: کاهش قاچاق کالای لوازم خانگی ارتباط مستقیمی با کاهش بهای تمام شده تولید دارد و در نهایت به نفع مصرف کننده است که امیدواریم این مهم در کشور ساری و جاری شود.

معاون وزیر صمت ادامه داد: باید مردم نیز پای کار باشند و به جای خرید کالای قاچاق که خدمات شامل آنها نمی‌شود، از کالاهای تولیدی ساخت داخل استفاده کنند.

وی افزود: خرید کالای با کیفیت داخلی باعث رشد تولید و کمک به اقتصاد کشور خواهد شد و تنها به واسطه حمایت کامل از بخش تولید ملی می‌توان به اقتصادی پویا، دست یافت.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اظهار داشت: تا دیروز به دنبال تکنولوژی تولیدکنندگان خارجی بودیم اما درحال حاضر خودمان تکنولوژی ساخت داریم و شرکت‌های خارجی دیگر نمی‌توانند هزینه تکنولوژی ساخت را برما تحمیل کنند؛ لذا با شرایط برابر می‌توانند با ما مذاکره داشته باشند و دیگر نمی‌توانند از موضع بالاتر و شکلی استثمارگونه با ما رفتار کنند.

تابش با بیان اینکه برای ادامه مسیر و ارتباط با کشورهای خارجی ۲ راه وجود دارد، گفت: کشورهای خارجی یا شرایط ما را قبول نمی‌کنند که بدین وسیله توفیقات بیشتری در کشور حاصل می‌شود و یا قبول می‌کنند که در آن صورت کشور ایران تعیین کننده شرایط می‌شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا