صنعت، معدن، تجارت

سند ارتقای بهره‌وری بخش معدن ابلاغ شد

سند ارتقای بخش معدن به عنوان یکی دیگر از اسناد ارتقای بهره وری بخش‌های نه‌گانه اقتصادی از سوی معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغ شد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، سند ارتقای بخش معدن به عنوان یکی دیگر از اسناد ارتقای بهره وری بخش‌های نه‌گانه اقتصادی از سوی اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغ شد.

هیئت وزیران در جلسه مورخ ۹ تیر ۱۴۰۰ و در اجرای تکلیف مقرر در ماده (۵) قانون برنامه ششم توسعه درخصوص استقرار چرخه بهره وری در دستگاه‌های اجرایی کشور و تدوین برنامه‌های عملیاتی ارتقای بهره وری و در راستای تحقق اهداف مندرج در این قانون، سند ارتقای بهره وری بخش معدن را به تصویب رساند.

بر این اساس، وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است گزارش پیشرفت اقدامات و برنامه‌های مندرج در این سند را در مقطع زمانی ۶ ماهه تهیه و به سازمان ملی بهره وری ایران ارائه نماید.

در بخش معدن، شاخص‌های رشد ارزش افزوده، رشد بهره وری کل عوامل تولید و رشد عوامل تولید (نیروی کار و سرمایه) آن طی سال‌های برنامه ششم توسعه به ترتیب ۸,۸، ۲.۴ و ۶.۴ درصد هدفگذاری شده و عملکرد این بخش در موارد فوق طی سال‌های برنامه ششم توسعه به ترتیب ۱.۹، ۱.۵ و ۰.۳ درصد گزارش شده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا