بین الملل

صادرات کشاورزی آرژانتین بدلیل کم آبی بی‌سابقه افت کرد

انجمن بنادر آرژانتین اعلام کرد که پایین آمدن تاریخی آب رودخانه‌های آرژانتین کشتی‌های حمل غلات را مجبور کرده است تا ۲۵ درصد از محموله‌های خود را کاهش دهند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، انجمن بنادر آرژانتین اعلام کرد پایین آمدن تاریخی آب رودخانه‌های آرژانتین کشتی‌های حمل غلات را مجبور کرده است تا ۲۵ درصد از محموله‌های خود را کاهش دهند.

رئیس انجمن بنادر محلی آرژانتین گفت: پایین آمدن شدید سطح آب در رودخانه‌هایی مانند رودخانه پارانا باعث شده است کشتی‌های عبوری از بندر روزاریو که مرکز تجارت غلات است، مجبور شوند ۲۵ درصد از حجم محوله‌های خود بکاهند.

سطح آب رودخانه پارانا که ۸۰ درصد از صادرات کشاورزی آرژانتین را به عهده دارد در پایین‌ترین سطح ۷۷ ساله قرار دارد که علت آن خشکسالی طولانی در بالا دست این رودخانه در برزیل است. این وضعیت صادرات کلیدی آرژانتین مانند دانه سویا، گندم و ذرت را به شدت تحت تأثیر قرار داده است.

خشکسالی و کم آبی در برزیل که رودخانه پارانا از آن سرچشمه می‌گیرد باعث شده است در فصل صادرات دانه سویا و ذرت، آرژانتین با مشکلی جدی روبرو شود که امیدی به حل آن نیست. در حالی که انتظار می‌رود این منطقه فعلاً ماه‌ها خشک باقی بماند احتمالاً در ماه‌های آتی صادرات گندم آرژانتین هم مختل خواهد شد.

گویلرمو وید، رئیس تالار بنادر و فعالیت‌های دریایی آرژانتین در مصاحبه با رویترز گفت: امروز کشتی‌ها ۲۵ درصد کمتر از آن‌چه در سال‌های گذشته بارگیری می‌کردند محموله حمل می‌کنند. اگر وضعیت بهتر نشود که به نظر می‌رسد چنین باشد، ما ۴۰ درصد از صادرات خود را از دست خواهیم داد.

کد خبر ۵۲۶۴۳۷۱

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا