امور زیربناییتعاون و اشتغال

بانک‌ها با پرداخت تسهیلات کم بهره کمک کار اشتغال جوانان باشند

اردبیل- امام جمعه شهرستان بیله‌سوار گفت: بانک‌های عامل با پرداخت تسهیلات کم بهره کمک کار اشتغال جوانان باشند تا این مشکل جدی خانواده‌ها برطرف شود.

به گزارش آرمان اقتصادی، حجت‌الاسلام عزیزی شامگاه شنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان مرزی بیله‌سوار اظهار کرد: مسئولان به جای شغل دولتی شایسته است در شرایط سخت اقتصادی از اشتغال غیردولتی و سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی حمایت همه‌جانبه داشته باشند.

وی تصریح کرد: اشتغال پایدار نه تنها دغدغه جوانان و خانواده‌های آنها را کاهش می‌دهد بلکه زمینه ثبات نظام اجتماعی و خانوادگی را نیز با شرایط مناسب فراهم می‌آورد.

امام جمعه شهرستان بیله‌سوار گفت: بخش عظیمی از جوانان با سرمایه اولیه خود به دنبال ایجاد اشتغال هستند که ضروری است بانک‌های عامل کمک کار این جوانان با جرأت و جسارت در منطقه بیله‌سوار برای خوداشتغالی باشند.

عزیزی با انتقاد از نگاه سودجویانه بانک‌ها در پرداخت تسهیلات افزود: بانک‌های عامل به جای پرداخت تسهیلات کم بهره در حوزه اشتغال جوانان، عمده منابع خود را صرف کارهای اقتصادی و بنگاه‌داری می‌کنند تا منافعی به دست بیاورند در حالی که وظیفه آنها پرداخت تسهیلات و حمایت از توسعه اقتصادی و اشتغال است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: انتظار می‌رود در شرایط سخت اقتصادی کنونی که مردم با مشکلات معیشتی روبه‌رو هستند، بانک‌های عامل به پرداخت تسهیلات کم بهره سرعت داده و فرصت کار و اشتغال مناسب را به شکل درست و صحیح فراهم کنند.

عزیزی از مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز خواست تا در صدور مجوز برای سرمایه‌گذاران از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکرده و با تسهیل فرآیندها به بهبود فضای کسب و کار کمک کنند.

وی شهرستان بیله‌سوار را نقطه صفر مرزی همراه با آسیب‌های مختلف توصیف کرد و ادامه داد: برای اشتغال جوانان در دولت سیزدهم نیاز به کار جهادی و فراگیر وجود دارد تا بدون کمترین مانع بهترین فرصت اشتغال برای جوانان و استفاده از منابع انسانی کارآمد و تحصیل‌کرده به وجود آید.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا