بورسبورس اوراق

رشد ۵ هزار واحدی شاخص بورس در هفته ای که گذشت


شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت با ۵هزار و ۷۸۲واحد افزایش، معادل ۰.۴۴درصد رشد کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، در جریان معاملات بازار سرمایه در هفته‌ گذشته طی ۳روز معاملاتی تعداد ۲۲میلیارد و ۲۰۰میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۱۷۵هزار و ۷۷۱میلیارد ریال در بیش از ۲میلیون و ۲۴۷هزار و ۹۰۸دفعه مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب ۳۸.۹، ۴۰ و ۶۹ درصد کاهش را نسبت به هفته قبل‌تر(که ۵ روز معاملاتی داشت) تجربه کردند.

این درحالی است که تعداد ۱۷۵۶میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۳۰هزار و ۷۰۲میلیارد ریال نیز در هفته گذشته مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب با ۱۶.۵۱ و ۱۰.۳۸ درصد افت همراه شدند.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس در پایان معاملات هفته منتهی به ۳۱تیرماه با ۵هزار و ۷۸۲واحد افزایش، معادل ۰.۴۴درصد رشد کرد و به رقم یک میلیون و ۳۱۱هزارو ۲۷۸واحد رسید و شاخص کل هموزن نیز با یک هزار و ۴۵۸واحد افزایش، معادل ۰.۳۶درصد رشد کرد و رقم ۴۰۳هزار و ۶۹واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول هم در این مدت با ۹۸۴هزار و ۴۶۹واحد افت به رقم ۹۷۷هزار و ۹۲۵واحد و شاخص بازار دوم با ۲۸هزار و ۸۱واحد رشد، به عدد ۲ میلیون و ۵۸۷هزار و ۵۶۱واحد رسیدند که به این ترتیب شاخص بازار اول با ۰.۱۰ درصد افت و شاخص بازار دوم با ۱.۱۰درصد رشد همراه شدند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا