بورسبورس اوراق

رشد ۱۲ هزار واحدی شاخص پس از تعطیلی ۶ روزه بورس


شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۱۲هزارواحدی روبرو شد.

به گزارش آرمان اقتصادی، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۶میلیارد و ۶۰۳میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۵هزار و ۵۵۷میلیارد تومان در بیش از ۶۶۶هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۱۲هزار و ۱۰۸واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۳۲۳هزار و ۴۱۵واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های معدنی و صنعتی گل گهر، فولاد مبارکه اصفهان و معدنی و صنعتی چادرملو شد و در مقابل شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان خراسان جنوبی، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی و سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی مثبتی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۳۰۶۷واحد، کل (هم‌وزن) ۱۰۰۳واحد، قیمت (هم‌وزن) ۶۳۶واحد، آزاد شناور ۸۳۱۸واحد و شاخص‌‌‌ بازار اول ۱۷۱۹۸ واحد رشد و شاخص بازار دوم ۱۹۶۱ واحد افت کردند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۲میلیارد و ۷۴میلیون ورقه به‌ارزش ۱۷هزار و ۷۲۴میلیارد تومان در ۳۳۱هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۲۱۸واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۹هزار و ۲۶۷واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی بیمه پاسارگاد، پتروشیمی زاگرس و سنگ آهن گهر زمین شد و در مقابل شرکت‌های صنعتی مینو، سرمایه‌گذاری صبا تامین و فرآورده‌های غذایی و قند چهارمحال بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا