بورسبورس اوراق

سود نقدی ۴۵٠ ریالی به ازای هر سهم شرکت بورس تهران

در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت بورس تهران، سود نقدی ۴۵٠ ریالی به ازای هر سهم تصویب شد. همچنین مجمع عمومی فوق العاده این شرکت با افزایش سرمایه ٢۵٠ درصدی از محل سود انباشته و اندوخته احتیاطی موافقت کرد.


به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از (سنا) و به نقل از شرکت بورس اوراق بهادار تهران، روز پنجشنبه ٣١ تیر ١۴٠٠ رأس ساعت ١۶، مجمع عمومی عادی سالیانه بورس تهران با حضور بیش از ۲ هزار نفر از سهامداران حقوقی و حقیقی معادل ۶۰ درصد از سهامداران تشکیل شد.

در ابتدای جلسه و به استناد ماده ١٠١ قانون تجارت و ٢۶ اساسنامه شرکت بورس اوراق بهادار تهران، امیر تقی خان تجریشی، رئیس هیأت مدیره، به عنوان رییس جلسه مجمع تعیین شد.

رییس جلسه از ارسلان محتشم امیری، نماینده کارگزاران و حسین بوستانی، نماینده نهادهای سرمایه گزاری به عنوان ناظرین جلسه، مجید زراعتی، نماینده سهامداران حقیقی به عنوان دبیر جلسه و سید مهدی پارچینی به عنوان نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار  برای حضور در جایگاه دعوت کرد.

همچنین علی صحرائی به عنوان مدیرعامل بورس تهران، علی علیزاده گیاشی معاونت پشتیبانی و رویا مهدی زاده نماینده حسابرس و بازرس قانونی از موسسه حسابرسی هوشیار بهمند در جایگاه حضور یافتند.

در ادامه این جلسه علی صحرائی، مدیرعامل بورس تهران، ضمن تشکر از تمامی سهامداران برای حضور در مجمع، گزارش هیات مدیره به مجمع را برای سهامداران بورس تهران قرائت کرد و به پرسش‌های مطرح شده از طرف سهامداران پاسخ داد. سپس حسابرس و بازرس قانونی شرکت بورس تهران گزارش حسابرسی و بازرسی خود را در جلسه مجمع قرائت کرد.

بر اساس این گزارش، در مجمع بورس اوراق بهادار تهران معاملات موضوع ماده ١٢٩ اصلاحیه قانون تجارت قرائت و مورد تنفیذ قرار گرفت، صورت های مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ بررسی و تصویب شد و با موافقت سهامداران شرکت بورس، پرداخت ۴۵٠ ریال سود نقدی به ازای هر سهم به تصویب رسید.

همچنین در مجمع عمومی عادی سالانه بورس اوراق بهادار تهران روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیرالانتشار تعیین شد. موسسه حسابرسی “هوشیار بهمند” به عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی اصلی، موسسه حسابرسی “بهمند” نیز به عنوان بازرس قانونی علی البدل تعیین شدند. حق الزحمه حسابرس و بازرس قانونی برای سال ١۴٠٠ تصویب شد.

با توجه به اینکه یکی از وظایف بورس تهران گسترش فرهنگ سرمایه گذاری است، برای ارتقا سواد مالی و آموزش های فرهنگ سرمایه گذاری در سال ١۴٠٠ مبلغ ١٢ میلیارد ریال به تصویب مجمع رسید.

در خاتمه این جلسه در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی و ملی شرکت، مصوب شد که در سال ١۴٠٠ مبلغ ١٢ میلیارد ریال به مصارف عام المنفعه برسد.

سرمایه بورس تهران ١۴٠٠٠ میلیارد ریالی می شود

همچنین در ادامه مجمع عمومی عادی سالیانه، مجمع عمومی فوق العاده بورس تهران نیز برگزار شد. در این مجمع افزایش سرمایه ٢۵٠ درصدی از محل سود انباشته و اندوخته احتیاطی به تصویب رسید.

با توجه به برنامه ارایه شده، مصوب شد بورس تهران سرمایه خود را از مبلغ ۴٠٠٠ میلیارد ریال به مبلغ ١۴٠٠٠ میلیارد ریال معادل ٢۵٠ درصد از محل سود انباشته (٧۶٠٠ میلیارد ریال) و اندوخته احتیاطی (٢۴٠٠ میلیارد ریال) افزایش دهد. همچنین با توجه به تغییر سرمایه شرکت، اصلاح ماده ٨ اساسنامه نیز تصویب شد.

برای دریافت و مشاهده کامل گزارش فعالیت هیات مدیره به مجمع عمومی عادی سالیانه، اینجا را کلیک کنید.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا