بورسبورس اوراق

بورس کالا امروز میزبان ۷۳۷ هزار تن سیمان ۳۶ شرکت است


۳۶ شرکت سیمانی ۷۳۷ هزار تن محصول خود را امروز(چهارشنبه) در بورس کالای ایران عرضه می‌کنند.

به گزارش آرمان اقتصادی، ۳۶ شرکت سیمانی، ۷۳۷ هزار تن محصول خود را امروز(چهارشنبه) در بورس کالا عرضه می‌کنند که از این میزان ۱۶۷ هزار تن به طور سلف عرضه می‌شود.

بر این اساس تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران امروز ششم مرداد، شاهد عرضه ۷۳۷ هزار و ۴۰۰ تن سیمان از سوی ۳۶ شرکت مختلف است که ۱۶۷ هزار و ۵۰۰ تن آن به صورت سلف و ۵۶۹ هزار و ۹۰۰ تن آن نیز به صورت نقدی عرضه می شود؛ از ۱۳۵ عرضه امروز سیمان در بورس کالا، ۱۰۷ مورد آن نقدی و ۲۸ مورد سلف خواهد بود که ۳۲۲ هزار و ۵۰ تن به صورت فله، ۴۱۰ هزار و ۳۵۰ تن کیسه و ۵ هزار تن آن به صورت جامبوبگ عرضه خواهد شد.

امروز همچنین ۴۵۰۰ تن سیمان تیپ ۴۲۵-۱ شرکت بین المللی ساروج بوشهر به صورت نقدی و در قیمت ۳۵۰ ریال در هر کیلوگرم و به صورت فله روی تابلو معاملات خواهد رفت. سیمان اردستان نیز ۶۰۰۰ تن محصول به صورت فله و ۱۵۰۰ تن سیمان تیپ ۲ در بسته بندی کیسه عرضه می کند که قیمت محموله فله آن ۳۴۴۹ ریال و محموله کیسه ۴۷۹۴ ریال است.

شرکت سیمان ارومیه هم در مجموع ۴۰ هزار و ۵۰۰ تن انواع سیمان تیپ ۲ را در روزجاری روی تابلو معاملات می برد که قیمت آنها بسته به نوع و بسته بندی از ۳۴۵۰ ریال در هر کیلوگرم تا ۴۷۹۴ ریال تعیین شده است.

شرکت سیمان آبیک عرضه ۲۰۰۰ تنی را در دستور کار دارد که هزار تن آن به صورت فله و هزار تن دیگر در بسته بندی کیسه است. شرکت سیمان آذر آبادگان خوی نیز ۱۱ هزار و ۱۰۰ تن سیمان تیپ ۲ را در قالب ۷۶۰۰ تن فله و ۳۵۰۰ تن کیسه عرضه خواهد کرد. قیمت محموله های فله این شرکت ها ۳۴۵۰ ریال و بسته بندی کیسه ای ۴۷۹۴ ریال در هر کیلوگرم است. سیمان بجنورد ۵۵ هزار تن انواع سیمان را عرضه می کند که حدود ۱۰ هزار تن از محموله های این شرکت به طور سلف است.

شرکت سیمان بهبهان با ۱۱ هزار تن سیمان تیپ ۵ با دو قیمت ۳۵۳۴ ریال و ۴۸۴۸ ریال به تالار می آید و شرکت سیمان توسعه ماهان کرمان و شرکت سیمان تهران به ترتیب ۶ هزار تن و ۲۰ هزار تن سیمان تیپ۲ و پوزولانی عرضه می کنند.

شرکت های سیمان خاش ۲ هزار تن سیمان تیپ ۲ و پوزولانی ویژه، سیمان خزر ۳۰ هزار تن سیمان تیپ ۲، سیمان خوزستان ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن سیمان تیپ ۲ و تیپ ۵، سیمان داراب ۱۰ هزار تن سیمان تیپ ۲ و سیمان دشتستان ۲۰ هزار تن سیمان تیپ ۲ را عرضه می کنند.

همچنین سیمان دورود ۱۱ هزار تن سیمان تیپ ۲ و تیپ۳۲۵-۱، سیمان زابل ۱۱ هزار و۵۰۰ تن سیمان پوزولانی ویژه، سیمان ساوه ۲۲ هزار تن سیمان تیپ ۲، سفید و مرکب و سیمان سپاهان ۷۰ هزار تن سیمان تیپ ۲ و تیپ ۳۲۵-۱ را روی تابلو معاملات خواهند برد.

براساس این گزارش، سیمان سفید شرق و سفید نی ریز به ترتیب ۸ هزار تن و ۳ هزار تن سیمان سفید را عرضه می کنند که با توجه به قرارداد سلف و نقدی و همینطور نوع بسته بندی در این عرضه ها قیمت در محدوده ۷۹۳۰ ریال تا ۹۲۴۲ ریال تعیین شده است. ۶۱ هزار تن سیمان تیپ ۲ و تیپ ۵۲۵-۱ شرکت سیمان شاهرود نیز در قالب قرارداد سلف و نقدی عرضه می شود.

۵۰ هزار تن سیمان تیپ ۲ و تیپ ۵ شرکت سیمان شرق، ۲۰ هزار تن سیمان تیپ ۲ شرکت سیمان شمال، ۱۶ هزار تن سیمان تیپ ۲ شرکت سیمان صوفیان، ۲ هزار تن سیمان تیپ ۲ شرکت سیمان عمران انارک و ۲۰ هزار تن سیمان تیپ ۳۲۵-۱ شرکت سیمان غرب نیز عرضه می شوند.

شرکت سیمان فارس، فارس نو، فیروزکوه، قائن، کردستان و کرمان نیز به ترتیب ۱۶ هزار تن، ۱۴ هزار و ۸۰۰ تن، ۱۸ هزار تن، ۴۵ هزار تن، ۳۰ هزار و ۴۰۰ تن و ۱۱ هزار تن انواع سیمان شامل تیپ ۲، تیپ ۵، تیپ ۵۲۵-۱، تیپ ۴۲۵-۱، مرکب، پوزولانی، پوزولانی ویژه، سفید و چاه نفت کلاس G را عرضه می کنند.

شرکت سیمان مازندران، منددشتی، هرمزگان و سیمان لامرد نیز به ترتیب ۳۵ هزار تن، ۱۵ هزار تن، ۸ هزار تن و ۱۳ هزار تن سیمان تیپ ۲ و تیپ ۴۲۵-۱ را عرضه خواهند کرد.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا