بین المللکسب و کار

برای شروع فعالیت اقتصادی در ترکیه چه کنیم؟

افرادی که قصد دارند تا در کشور ترکیه اقدام به فعالیت اقتصادی و تجاری کنند، یکی از سوالات بسیار مهمی که مطرح می کنند این است که برای شروع فعالیت اقتصادی در کشور ترکیه باید چه کارهایی انجام داده و از چه جایی شروع کنیم؟

در همین راستا در این مطلب قصد داریم تا شما را با این مفهوم بسیار مهم آشنا کرده و بیان کنیم که برای شروع فعالیت اقتصادی در ترکیه لازم است تا به چه نکاتی توجه داشته باشید. پس با ما همراه باشید تا در رابطه با این مسئله بسیار مهم صحبت کنیم.

 

همچنین بخوانید

فعالیت اقتصادی در ترکیه با سرمایه گذاری

در وهله اول باید به این نکته بسیار مهم توجه کنید که برای فعالیت اقتصادی در ترکیه می توانید با سرمایه گذاری در ترکیه آغاز کرده و اقدام به سرمایه گذاری بر روی بخش های مختلف این کشور کنید.

از آن جایی که اقتصاد ترکیه رو به رشد بوده و شاهد بهبود وضعیت اقتصادی این کشور به صورت روز افزون هستیم، همین مسئله باعث شده تا سرمایه گذاری در ترکیه تبدیل به یکی از موضوعات بسیار مهم و حائز اهمیت شود و افرادی که قصد دارند تا بدون دغدغه اقدام به فعالیت اقتصادی در ترکیه کنند، به سراغ این روش می روند.

مسئله بسیار مهم این است که دولت ترکیه نیز به منظور جذب سرمایه گذاران خارجی تلاش کرده تا از روش های مختلفی برای تشویق سرمایه گذاران استفاده کند. یکی از این روش آن است که شما پس از سرمایه گذاری در ترکیه می توانید اقدام به اخذ ویزای این کشور کرده و تبدیل به شهروند کشور ترکیه شوید.

اگر به دنبال یک روش آسان و بی دغدغه برای فعالیت اقتصادی در ترکیه می گردید، پیشنهاد ما این است که سرمایه گذاری در ترکیه را به عنوان اولویت خود قرار دهید، چرا که این کشور در بخش های مختلف اقتصادی فضای بسیار زیادی برای رشد داشته و همین مسئله به شما کمک می کند تا به بهترین شکل ممکن بتوانید در کشور ترکیه فعالیت اقتصادی و تجاری داشته باشید.

راه اندازی شرکت و کسب و کار در ترکیه

یکی دیگر از روش ها و تکنیک هایی که به شما کمک می کند تا بتوانید در کشور ترکیه اقدام به فعالیت اقتصادی کنید این است که کسب و کار خود و شرکت تان را در این کشور به وجود آورده و در حوزه مورد نظر خود فعالیت کنید.

در راستای بررسی این مسئله باید گفت یکی از مهم ترین گام ها، ثبت شرکت در ترکیه است. در واقع شما برای این که بتوانید کسب و کار خود را در این کشور راه اندازی کنید، لازم است تا مراحل ثبت شرکت در ترکیه را طی کرده تا در نهایت به هدف تان دست پیدا کنید.

دولت ترکیه نیز در راستای حمایت از کسب و کارهایی که این کشور را به عنوان مقصد خود انتخاب می کنند تلاش کرده تا طرح های حمایتی گوناگون را به وجود بیاورد و خدمات مختلفی را به این کسب و کار را ارائه دهد. در واقع اگر شما یک ایده جذاب برای فعالیت در بازار ترکیه را دارید، می توانید به راحتی اقدام به ثبت شرکت در ترکیه کرده و کسب و کار خود را راه اندازی کنید.

ترکیه

انواع شرکت ها در ترکیه

یکی از موضوعات بسیار مهم و لازم به ذکر آن است که در حال حاضر شاهد انواع مختلفی از مدل شرکت ها در کشور ترکیه هستیم و همین موضوع باعث می شود تا افرادی که قصد سرمایه گذاری در ترکیه و ثبت شرکت در ترکیه را دارند از بین مدل های مختلف شرکت خود را به وجود آورد و در بازار این کشور فعالیت می کنند.

در بین مدل های مختلفی که شما می توانید شرکت خود را به آن صورت تاسیس کنید، دو مدل رایج ثبت شرکت سهامی با مسئولیت محدود در ترکیه است. روش دیگر ثبت شرکت سهامی در کشور ترکیه محسوب می شود.

هر یک از این مدل ها دارای ویژگی های خاصی بوده و لازم است تا با توجه به شرایط کسب و کار خود و پلن اقتصادی تان یک مدل مناسب را انتخاب کنید. مسئله دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که راه اندازی هر یک از این شرکت ها نیاز به سرمایه اولیه مشخصی دارد.

به عنوان مثال اگر قصد دارید تا اقدام به ثبت شرکت در ترکیه به عنوان شرکت سهامی با مسئولیت محدود کنید، لازم است تا ۱۰ هزار لیر ترکیه هزینه کنید و همچنین برای ثبت شرکت سهامی لازم است تا ۵۰ هزار لیر ترکیه پرداخت کرده و در نهایت شرکت سهامی خود را به ثبت برسانید. با انجام این کار ها شما قادر خواهید بود تا شرکت خود را ثبت کرده و اقدام به فعالیت اقتصادی در کشور ترکیه کنید.

تاجر در ترکیه

قوانین فعالیت اقتصادی در ترکیه

یکی دیگر از موضوعات بسیار مهمی که باید به آن اشاره کنیم این است که به منظور فعالیت اقتصادی در ترکیه لازم است تا به نکات مختلفی توجه داشته باشید. یکی از این نکات بحث قوانین این کشور است.

با توجه به نوع فعالیت اقتصادی که شما قصد انجام آن در کشور ترکیه را دارید، لازم است تا به قوانین و مقررات خاص این کشور توجه کنید. به عنوان مثال افرادی که قصد سرمایه گذاری در کشور ترکیه را دارند باید اقدام به افتتاح حساب بانکی در این کشور کرده و پس از انتقال پول های خود به کشور ترکیه در این کشور سرمایه گذاری کنند.

این مسئله باعث شده تا بسیاری از افرادی که به دنبال سرمایه گذاری در کشور ترکیه هستند به سراغ بانک هایی نظیر زراعت بانک ترکیه رفته و از طریق این بانک پول های خود را به کشور ترکیه ببرند.

از سوی دیگر اگر قصد دارید تا به عنوان یک شرکت در بازار ترکیه فعالیت کنید، مسیر خاصی پیش روی شما وجود دارد چرا که شما باید متناسب با قوانین و مقررات موجود در کشور ترکیه مراحل اداری برای ثبت شرکت را طی کرده تا در نهایت بتوانید شرکت خود را در کشور ترکیه به وجود بیاورید.

در همین راستا باید به این نکته توجه کنید که قانون تجارت ترکیه همواره دستخوش تغییرات خاصی می شود و به منظور بهبود وضعیت اقتصادی این کشور، دولت ترکیه تلاش کرده تا قوانین و مقررات مناسبی را وضع کند.

پیشنهاد ما این است که هر زمان که قصد داشتید تا در کشور ترکیه اقدام به ثبت شرکت کرده و یا کسب و کار خود را راه اندازی کنید، لازم است تا قوانین تجارت در این کشور را بررسی کرده و پس از مطالعه آن اقدام به انجام فرآیندهای اداری برای ثبت شرکت در ترکیه کنید.

بررسی موارد گفته شده به شما کمک می کند تا بدون چالش خاصی بتوانید فعالیت اقتصادی خود در کشور ترکیه را آغاز کرده و به هدف خود یعنی فعالیت اقتصادی در کشور ترکیه دست پیدا کنید.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا