صنعت، معدن، تجارتمعدن

تحریک تقاضا باید در دستور کار قرار بگیرد

وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت دوازدهم گفت: با وجود همه تلاش های صورت گرفته تقاضا برای کالاهای مصرفی از سوی مردم کاهش یافته است که تحریک تقاضا باید در دستور کار قرار بگیرد.

” form=”content_form” onfocus=”try{keydownForm(document.getElementById(‘content_form’));}catch(ex){}” >

به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، محمد شریعتمداری در مراسم معارفه خود و تقدیر از محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت دولت یازدهم که با حضور معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد ،افزود: مهندس نعمت زاده تَن بی جان صنعت، معدن و تجارت کشور را تحویل گرفتند و مجموعه ای را تحویل داد که بخش اعظمی از ضعف هایش بهبود یافته است و رشد منفی ۱۰ درصدی صنعت را متوقف و مثبت کرد.

وی افزود: تراز تجاری کشور در دولت یازدهم در دو سال متوالی مثبت شد و بیش از ۲۵ هزار واحد راکد و نیمه فعال با تزریق بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان سرمایه فعال شد.

وی اظهار کرد: تلاش های گسترده وزارت صنعت، معدن و تجارت دولت یازدهم در حوزه فضای کسب و کار، سبب بهبود شاخص جهانی ایران در فضای کسب و کار از ۱۵۲ به ۱۲۰ و شاخص رقابت پذیری از ۸۲ به ۷۶ شد.

شریعتمداری گفت: زنجیره تولید محصولات پتروشیمی با تلاش های مهندس نعمت زاده از ۵۸ میلیون تن به ۶۸ میلیون تن در دولت یازدهم رسید.

او ادامه داد: در دولت یازدهم ۴۶۰ هزار کیلومتر ژئوفیزیک هوایی برای اکتشاف معدنی در کشور انجام شد که پیش از شروع کار دولت یازدهم این آمار ۱۸۰ هزار کیلومتر بود.

وی گفت: ۷۶ شهرک و ناحیه صنعتی برای استقرار واحدهای صنعتی در زمان وزارت مهندس نعمت زاده تجهیز شد.

وی ادامه داد: با وجود همه تلاش های صورت گرفته تقاضا برای کالاهای مصرفی از سوی مردم کاهش یافته است که تحریک تقاضا باید در دستور کار قرار بگیرد.

قالب وردپرس

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا