ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

بازگشت کارمندان اداری آمازون به محل کار به تاخیر افتاد

شرکت آمازون بازگشت کارمندان اداری به دفاتر خود در آمریکا را به دلیل همه گیری ویروس کرونا تا ژانویه سال میلادی آینده به تاخیر انداخت.

به گزارش آرمان اقتصادی، این شرکت مدت دورکاری را تا سوم ژانویه سال ۲۰۲۲ تمدید کرد در حالی که قرار بود کارمندانش هفتم سپتامبر امسال (۱۶ شهریور) در آمریکا و کشورهای دیگر به محل کار بازگردند.

همچنین بخوانید

در اطلاعیه داخلی آمازون که توسط رویترز مشاهده شده، آمده است: همچنان که به رصد دقیق شرایط مربوط به همه گیری کووید ۱۹ ادامه می دهیم، دستورالعمل خود برای کارمندان اداری را بر اساس این شرایط تنظیم می کنیم.

آمازون به رویترز اعلام کرد سلامت کارمندانش اولویت اصلی این شرکت است و به دستورالعمل مقامات محلی برای بازگشت ایمن به محل کار پایبند خواهد ماند. این شرکت استفاده از ماسک در دفاتر را به جز برای کارمندانی که به طور کامل واکسینه شده اند، اجباری می کند.

افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ که ناشی از شیوع نوع به شدت مسری کرونای دلتاست، باعث شده است بعضی از شرکتهای بزرگ برنامه های خود برای بازگشایی دفاترشان را متوقف کنند. آمریکا با ۹۴ هزار و ۸۱۹ مورد ابتلای روزانه، بالاترین آمار ابتلای روزانه در سطح جهان را گزارش کرده است.

گوگل هفته گذشته اعلام کرد سیاست دورکاری را تا ۱۸ اکتبر تمدید می کند. فیس بوک واکسینه شدن همه کارمندان آمریکایی خود را اجباری خواهد کرد. توییتر هم اعلام کرده که دفاتری که بازگشایی کرده بود را مجددا تعطیل می کند.

تصمیم آمازون که یک هفته پس از تصمیم مشابه همتایانش اعلام شده است، پروتکلهای سلامت در حال تحول در شرایط همه گیری و مبارزه برای حفظ نبوغ فناوری را نشان می دهد. این شرکت که اوایل امسال اعلام کرده بود برای یک فرهنگ دفتر محور برنامه ریزی کرده است، پس از این که با رقابت استارتاپها و سایر شرکتهایی که سیاستهای کاری منعطف تری داشتند، در جذب نبوغ فناوری روبرو شد، سیاست خود برای حضور اجباری کارمندان در محل کار را به حضور سه روز در هفته تغییر داد.

بر اساس گزارش رویترز، دستورالعمل اخیر آمازون شامل کارکنان بخش انبار و تحویل کالا که اکثر کارکنان این شرکت را تشکیل می دهند، نمی شود. آمازون بیش از ۱.۳ میلیون کارمند تمام وقت و نیمه وقت در سراسر جهان دارد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا