بورسبورس اوراق

رشد ۸۹هزار واحدی شاخص بورس در هفته گذشته


شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت با ۸۹هزار و ۵۶۶واحد افزایش، معادل ۶.۸۰درصد رشد کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در جریان معاملات بازار سرمایه در هفته‌ گذشته طی ۵روز معاملاتی تعداد ۳۷میلیارد و ۸۸۳میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۲۸۶هزار و ۹۹۰میلیارد ریال در بیش از ۳میلیون و ۷۹۵هزار و ۵۵۵دفعه مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب ۱۰۷، ۷۲ و ۸۲ درصد رشد را نسبت به هفته قبل‌تر(که ۳ روز معاملاتی داشت) تجربه کردند.

این درحالی است که تعداد ۲۹۴۸میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۴۴هزار و ۱۱۲میلیارد ریال نیز در هفته گذشته مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب با ۱۶.۳۴ و ۲۵.۵۸ درصد افزایش همراه شدند.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس در پایان معاملات هفته منتهی به ۱۵مردادماه با ۸۹هزار و ۵۵۶واحد افزایش، معادل ۶.۸درصد رشد کرد و به رقم یک میلیون و ۴۰۶هزارو ۶۱واحد رسید و شاخص کل هموزن نیز با ۶ هزار و ۵۱۸واحد افزایش، معادل ۱.۶۴درصد رشد کرد و رقم ۴۰۳هزار و ۲۶۵واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول هم در این مدت با ۶۲هزار و ۳۲۹واحد افزایش به رقم ۱۰۵۸هزار و ۷۲۷واحد و شاخص بازار دوم با ۱۹۰هزار و ۶۱۷واحد رشد، به عدد ۲ میلیون و ۷۴۲هزار و ۵۷۸واحد رسیدند که به این ترتیب شاخص بازار اول با ۶.۲۶ درصد افزایش و شاخص بازار دوم با ۷.۴۷درصد رشد همراه شدند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا