صنعت، معدن، تجارتمعدن

دستاوردی دیگر از تعامل ایمیدرو با دانشگاه

مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو از تدوین مدل ارزیابی طرح واکنش در شرایط اضطراری برای واحدهای معدنی و صنایع معدنی تحت پوشش این سازمان توسط یک گروه پژوهشی خبر داد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، غلامرضا ملاطاهری با بیان این مطلب تصریح کرد: در قرارداد پژوهشی انجام شده بین ایمیدرو و دانشگاه تهران تحت عنوان «ارائه و اجرای مدل ارزیابی طرح واکنش در شرایط اضطراری و تحلیل و ارزیابی نتایج حاصله»، ۴۲ واحد تابعه، مطالعه، ارزیابی و بررسی شدند.
وی افزود: نتایج حاصل از طرح ارزیابی واکنش در شرایط اضطراری- که محصول پیگیری‌های مشترک دفاتر تخصصی ایمیدرو شامل «آموزش، پژوهش و فناوری» و «ایمنی، بهداشت، محیط زیست و انرژی» بوده – در ۳ حوزه شامل “سیستم‌های مدیریتی”، “فوریت‌های پزشکی و اورژانس” و “سیستم‌های اعلام، اطفا و آتش‌نشانی” بررسی شده است.

ضرورت برگزاری ۲۲ دوره آموزشی
مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو با اشاره به جزئیات گزارش ارائه شده از این پژوهش تصریح کرد: با توجه به نتایج حاصله از ارزیابی واحدهای تابعه این سازمان، ضرورت اجرای ۲۲ دوره آموزشی برای آشنایی مدیران، کارشناسان و کارگران معادن با حوزه های مختلف بهداشت و ایمنی اعلام شده است.
وی ادامه داد: از جمله دوره های توصیه شده، بازآموزی تست، نصب و راه اندازی کپسول ها و سیستم های تنفسی (SCBA)، بازآموزی اقدامات مقابله با کرونا، آموزش شناخت ابزار و تجهیزات و پمپ های آتش‌نشانی، ارزیابی ریسک حریق، شناسایی مواد خطرناک و برگزاری دوره افسری آتش نشانی است.

پیشنهاداتی برای ایمن سازی معادن
ملاطاهری درباره پیشنهادات پژوهش یاد شده برای ایمن سازی معادن کشور اظهار داشت: تدوین یا بازنگری دستورالعمل‌های متناسب با مدیریت شرایط اضطراری، بازنگری در نحوه کنترل عملیات فعالیت‌های جاری بهسازی و نصب تابلوها و سیستم‌های هشدار دهنده، از جمله این پیشنهادات است.
وی ادامه داد: تامین نیروی متخصص و ارتقای سطح دانش، تامین زیرساخت اتاق مدیریت، تامین زیرساخت‌های ارتباطی، تدوین یا بازنگری فهرست شرایط اضطراری محتمل و واکنش صحیح در برابر حوادث، تدوین مکانیزم و اجرای ارزیابی ریسک حریق و بازنگری ساختار تیم‌های عملیاتی بحران و بازنگری ساختار مدیریت و فرماندهی بحران، بخش دیگری از پیشنهادات مذکور برای ایمن سازی معادن است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا