بانک و بیمهبیمه

بیمه زندگی، گامی برای تقویت فرهنگ بیمه داری

سرپرست بیمه های زندگی بیمه تعاون مطرح کرد:

محمدحسین یوسفی، سرپرست بیمه های زندگی بیمه تعاون در گفت و گویی به ویژگی های بیمه نامه زندگی پرداخت و از امتیازات جدید این بیمه نامه سخن گفت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  محمدحسین یوسفی با اعلام اینکه بیمه نامه های زندگی جزو بیمه نامه های ترکیبی به شرط حیات و به شرط سرمایه گذاری هست اظهار داشت: در این بیمه نامه، فوت، حادثه و سرمایه گذاری مورد توجه قرار گرفته و این بیمه نامه را ذیل مجموعه بیمه های universal قرار می دهد.
سرپرست بیمه های زندگی بیمه تعاون بیمه تعاون در ادامه گفت: تفاوت این بیمه نامه با سایر شرکت های ارائه دهنده در مواردی چون اعطای معافیت به بیمه گذار است؛ در این خصوص چنانچه بیمه گذار به هر دلیلی فوت کند، شرکت بیمه حق بیمه را تا آخر پرداخت کرده و به صورت جاری در می آورد.
وی افزود: همچنین چنانچه بیمه گذار و بیمه شده نیز یکسان نباشند؛ مورد معافیت حق بیمه قرار می گیرند.
یوسفی ادامه داد: از موارد دیگر باید به بحث نقص عضو و از کار افتادگی اشاره کرد که چنانچه بیمه گذار در حادثه ای دچار نقص عضو شود، تا یک برابر سرمایه فوت را دریافت خواهد کرد.
سرپرست بیمه های زندگی بیمه تعاون اضافه کرد: اگر بیمه گذار و بیمه شده نیز یکسان باشد و بیمه گذار از کارافتادگی دائم پیدا کند، تا تاریخ اتمام قرارداد یا فوت (برحسب وقوع زمانی) می تواند ۴ برابر معادل آخرین دریافتی را از شرکت بیمه تعاون مستمری دریافت کند.
وی افزود: برای ۵ مورد از بیماری های خاص نیز شرایطی در نظر گرفته شده است که بر اساس آن چنانچه به طور مثال، بیمه شده ای سقف پرداختی ۵۰ میلیون را انتخاب کرده باشد تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان می تواند غرامت دریافت کند؛ این مهم برای پاندمی ها نیز در نظر گرفته شده و بیمه گذاران، پس از ۱۴ روز از زمان صدور، می توانند تا سقف ۵ میلیون تومان از هزینه های خود را از بیمه تعاون دریافت کنند.
به گفته یوسفی حداقل غرامت پرداختی به بیمه شدگان بیمه کرونا ۱۰ میلیون ریال و حداکثر ۵۰ میلیون ریال خواهد بود که براساس طرح‌های انتخابی بیمه گزاران این ارقام متفاوت خواهد بود.
این بیمه نامه که با هدف پشتیبانی از بیماران کرونایی طراحی و ارائه شده است، دارای سه طرح برنزی، نقره ای و طلایی است که در هر یک از طرح های برنزی، نقره ای و طلایی، یک دسته بندی چهارگانه در نظر گرفته شده که بر این اساس «بیماران زیر ۵۰ سال بدون بیماری زمینه ای، بیماران زیر ۵۰ سال دارای بیماری زمینه ای، بیماران بالای ۵۰ سال بدون بیماری زمینه ای و بیماران بالای ۵۰ سال دارای بیماری زمینه ای» از یکدیگر تفکیک شده اند تا خدمت رسانی متناسب با وضعیت بیمه گذار صورت پذیرد.
سرپرست بیمه های زندگی بیمه تعاون هم‌چنین در خصوص مبلغ بیمه نامه‌های ارائه شده برای بیمه کرونا گفت: حداقل هزینه برای صدور بیمه کرونا ۱۶۸ هزار تومان و حداکثر ۵۵۷ هزار تومان است که متناسب با شرایط و نیاز بیمه گذار برای او بیمه نامه صادر خواهد شد.
یوسفی با تأکید بر مدت زمان ۳۶۵ روزه پوشش بیمه‌نامه کرونا گفت: این بیمه‌نامه نه تنها قابل رقابت با سایر شرکت‌های بیمه‌ای ارائه دهنده خدمت به مبتلایان ویروس کرونا است، بلکه با توجه به خدماتی که در این بیمه نامه درنظرگرفته شده است می توان آن را به نوعی متمایز از تمام شرکت های دیگر دانست.
یوسفی در ادامه از سایر تسهیلاتی که در نظر گرفته شده سخن گفت و اظهار داشت: اگر افراد درخواست درمان تکمیلی کامل داشته باشند هم می توانند خود طرح درمان تکمیلی بیمه تعاون را به صورت مجزا و با ۱۵ درصد تخفیف دریافت کنند؛ همچنین بیمه آتش سوزی نیز تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان، با تخفیف ۳۵ درصدی و با حق بیمه رایگان در سال نخست از دیگر مواردی است که در این بیمه نامه برای بیمه گذاران در نظر گرفته شده است.
سرپرست بیمه های زندگی بیمه تعاون در ادامه به بحث سرمایه گذاری که در این بیمه نامه در نظر گرفته شده اشاره کرد و گفت: این امکان وجود دارد که فرد، سود سرمایه گذاری بیمه زندگی خود را به جز افراد سببی و نسبی به سازمان ها و نهادهای خیریه ای نیز اهدا کند.
وی در ادامه گفت: همچنین برای این بیمه نامه، جداول ریسکی با بیشترین تسهیل گری در نظر گرفته شده تا بیمه گذاران بتوانند با حداقل شرایط از خدمات این بیمه نامه استفاده کنند.
یوسفی به استراتژی های آینده نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در نظر داریم تا با توجه به آنکه مبلغ پورتفوی مطلوبی را به دست آورده ایم، بر روی افزایش تعداد فروش بیمه نامه تمرکز کنیم تا ضمن انتفاع مالی شرکت، در راستای فرهنگسازی و ترویج بهره مندی از خدمات بیمه ای و بالاخص بیمه زندگی گامی برداریم.
سرپرست بیمه های زندگی بیمه تعاون در ادامه افزود: همچنین در نظر داریم بیمه های خدمات خودرویی را نیز به عنوان مزیت دیگر بیمه های زندگی به این بیمه نامه اضافه کنیم.
برگزاری دوره‌های آموزشی؛ راهکاری برای اعتلای سازمانی
یوسفی در ادامه به دوره های آموزشی که از سوی واحد بیمه های زندگی برگزار می شود اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته موفق شدیم چندین دوره را در شهرهای تبریز، رشت، تهران، شیراز، اهواز، کرمانشاه، سنندج، همدان، اصفهان، زنجان، کرج و ساری در طول سال ۱۳۹۹ برگزار کنیم و تا پایان سال دوره‌های دیگری نیز در شهرهای تبریز، مشهد و یزد برگزار خواهد شد.
سرپرست بیمه‌های زندگی بیمه تعاون افزود: با توجه به آن‌که تلاش شد تا ضمن بهره‌مندی از متخصصین و اساتید صاحب نام برای تدریس دوره‌های آموزشی، به تربیت مدرس متخصص نیز اهتمام ورزیم، موفق شدیم تا دوره‌هایی را نیز با نیروی متخصص خودپرورش‌یافته سازمانی در استان‌ها برگزار کنیم؛ این مهم سبب خواهد شد تا ضمن پرورش نیروی متخصص و بهره‌‌مندی از آن، در هزینه‌های سازمانی نیز صرفه‌جویی صورت پذیرد.
وی ادامه داد: در پی دوره های برگزار شده، اطلاعات تمام پرسنل سازمان اعم از نیروهای شعب، نمایندگان و کارگزاران به روزرسانی و مدیریت دانش در این زمینه انجام شد.
یوسفی به اهداف برگزاری دوره‌های آموزشی نیز اشاره کرد و بیان داشت: این دوره‌ها با هدف کسب پورتفوی مناسب در کل کشور، ایجاد بستر مناسب برای فروش، افزایش تعداد نمایندگان سازمان فروش، افزایش واحدها و اتاق‌های تخصصی بیمه زندگی و نیز رسیدن به جایگاهی مطلوب در صنعت بیمه برگزار می‌شوند.
سرپرست بیمه‌های زندگی بیمه تعاون هم‌چنین اظهار کرد: مخاطبین دوره‌های آموزشی نمایندگان جنرال، مشاوران بیمه‌های زندگی و کارگزاران رسمی کشوری هستند که بسیار نیز از دوره‌ها استقبال می‌کنند.
وی افزود: زمان برگزاری دوره‌ها یک روزه بوده که متناسب با نیاز، به آن افزوده خواهد شد. هم‌چنین در این دوره‌ها مواردی چون آموزش فنی بیمه‌نامه زندگی، اصول و فنون مذاکره، بازاریابی و معرفی سازمان فروش، آموزش داده می‌شود و در پایان از شرکت‌کنندگان آزمون به عمل می‌آید.
جشنواره بیمه های زندگی؛ گامی برای ایجاد انگیزه در فروش بیمه
وی در ادامه به جشنواره بیمه های زندگی نیز اشاره کرد و گفت: هدف کلی از جشنواره، ایجاد انگیزه در فروش بیمه است و با توجه به آموزش هایی که داده شده، میانگین حق بیمه جمع آوری شده نیز به دوبرابر میانگین بیمه های زندگی در تمام صنعت بیمه رسید.
یوسفی ادامه داد: در کنار جذب پورتفوی در نظر داشتیم تا با استفاده از برگزاری جشنواره، ارتباط بیشتری نیز با بیمه گذاران برای ارائه محصولات بعدی مان برقرار کنیم.
سرپرست بیمه های زندگی بیمه تعاون اضافه کرد: پورتفوی مطلوبی جمع آوری شده و مابه ازای آن به سه طیف شرکت کنندگان، نماینده ها و شعب، جوایزی اعطا خواهد شد.
وی افزود: همچنین برای آنکه حق تمام بیمه گذاران محفوظ باشد، به ازای هر ۵۰ هزار تومان حق بیمه، یک امتیاز شرکت در قرعه کشی برای بیمه گذار در نظر گرفته خواهد شد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا