بورسبورس اوراق

صعود شاخص کل تداوم یافت

در جریان معاملات امروز، (شنبه شانزدهم امرداد ماه) شاخص کل با افزایش یک هزار و ۷۱۸ واحد به رقم یک میلیون و ۴۰۷ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۹۹۳ واحد افزایش، رقم ۴۰۴ هزار و ۲۴۸ واحد را به ثبت رساند.


به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از (سنا)، برپایه معاملات نخستین روز هفته، بیش از ۷ میلیارد و ۸۴۲ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۹ هزار و ۴۳۴ میلیارد ریال دادوستد شد.

شاخص بازار اول کاهش یک هزار و ۶۹۷ واحد و شاخص بازار دوم، افزایش ۱۲ هزار و ۶۵۴ واحدی را تجربه کردند.

همچنین گروه شیمیایی با ۹۷ هزار و ۶۷۵ معامله به ارزش ۹ هزار و ۹۳۲ میلیارد ریال، گروه بانک‌ها با ۴۸ هزار و ۷۸۸ معامله به ارزش ۵ هزار و ۶۷ میلیارد ریال، گروه خودرو با ۷۳ هزار و ۳۲۰ معامله به ارزش ۴ هزار و ۱۳۷ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۵۱ هزار و ۳۳۲ معامله به ارزش ۳ هزار و ۹۹۲ میلیارد ریال و گروه کانه فلزی با ۳۱ هزار و ۸۱۷ معامله به ارزش ۳ هزار و ۶۳ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۳ هزار و ۹۹۸ واحد، بانک ملت با ۹۹۲ واحد، بانک تجارت با ۵۲۳ واحد، بانک صادرات ایران با ۴۱۸ واحد و شرکت سایپا با ۳۳۰ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.

در مقابل، شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با ۶۷۵ واحد، شرکت فولاد خوزستان با ۶۰۹ واحد، شرکت ملی صنایع مس ایران با ۴۹۷ واحد، شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه با ۴۹۲ واحد و گروه مپنا با ۴۷۷ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا