امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

نخلداران آبادان برای مقابله با نوعی سوسک مخرب آموزش دیدند

آبادان – کارشناسان فائو با سفر به آبادان به یاری کشاورزان منطقه برای مبارزه با حشره ای که قدرتش از نخلهای ایستاده بیشتر است، شتافتند.

مدیر جهاد کشاورزی آبادان در گفت و گو با آرمان اقتصادی، پیشگیری از سرایت آفات وارداتی از جمله سوسک سرخرطومی حنایی به عنوان هدف اصلی این کارشناسان به منطقه نام برد.

ناجی شهیب زاده گفت: این کارشناسان ضمن ردیابی این آفت در ۲۵۰ هکتار از زمینهای کشاورزی، در نخستین کارگاه آموزشی، راه های پیشگیری و مقابله با آفات وارداتی را به نخلداران آموزش دادند.

وی اظهار کرد: ممنوعیت جابجایی پاجوش نخلها و اندامهای گیاهی، استفاده از فِرمُن (مواد جذب این حشره ) در زمینها و رعایت استانداردهای کشاورزی در فصول کاشت و برداشت از توصیه های فائو به کشاورزان آبادانی بود. 

مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت: سوسک سرخرطومی حنایی از جمله آفات قرنطینه ای است که تا نزدیکی بصره، کشاورزان را با کاهش محصول روبه رو کرده است.

شهیب زاده افزود: لارو سوسک حنایی می‌تواند تونل هایی به طول یک متر در تنه درخت خرما ایجاد کند و به مرگ ناگهانی نخل میزبان منجر شود.

به گزارش آرمان اقتصادی، فائو یا سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد از سازمانهای بین المللی است که در زمینه توسعه کشاورزی فعالیت دارد، این سازمان برای گسترش و مدرنیزه کردن کشاورزی، جنگل داری، شیلات و تأمین غذای مناسب برای همگان، به کشورهای در حال توسعه کمک می‌کند.

فائو طبق توافق نامه مشترک ایران ، عراق و کویت زیر نظر سازمان خوار و بار جهانی مبنی بر حفاظت از نخلستانهای خاورمیانه و کنترل آفت سوسک سرخرطومی حنایی مسئولیت دارد از مناطقی که در خطر شیوع این آفت هستند بازدید و در این زمینه به کشاورزان اطلاع رسانی کند.

منبع:مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا