بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

چطور یک بروکر فارکس معتبر و مناسب پیدا کنیم؟

در این مقاله می‌خواهیم علاوه بر اطلاع پیداکردن از کلیت‌های بازار، بدانیم فارکس چیست؟

چرا باید درآمد دلاری داشته باشیم؟

میخواهیم با ریسک‌های این بازار بیشتر آشنا شویم و به مبحث بروکر فارکس برسیم.

اما قبل از هرچیز اجازه بدهید شما را با یک وبسایت جدید و خوب آشنا کنیم. 

خدمات رایگان و متنوع سایت ایران بروکر نویدی برای تریدرهای ایرانی فارکس است. چرا که شما می‌توانید به صورت مرحله به مرحله و کاملا رایگان در این سایت فارکس را یاد بگیرید. همینطور در این سایت بروکر مورد نظرتان را انتخاب کنید. به بحث و تبادل نظر بپردازید و قیمت‌های لحظه‌ای را مشاهده کنید.

ما هم از دیدن خدمات این سایت خوشنود شدیم. شما هم سری به این وبسایت بزنید.

چطور بهترین بروکر را انتخاب کنیم؟

درست است. تعداد بروکرها در سرتاسر دنیا آنقدر بالاست که برای پیدا کردن بهترین بروکر دچار سردرگمی زیادی می‌شویم. اما باید بدانیم (و یا شاید هم از قبل می‌دانید) که بسیاری بروکرهای مطرح و شماره ۱ جهانی به علت تحریم‌های مالی و بانکی و همچنین به علت قوانین رگولاتوری‌هایشان نمی‌توانند به ایرانیان خدمات‌رسانی کنند. اینجاست که یکسری از بروکرها با استفاده از شعبه آفشور (off-shore) خود، خدمات‌شان را به ایرانیان ارائه می‌کنند. از آنجایی‌که این شعبه‌ها به سفت و سختی شعبه‌های اصلی بروکر تحت نظر نیستند و خیلی از آن ها رگولاتوری‌های معتبری ندارند، باید پیش از افتتاح حساب و واریز پول در آن‌ها از اسکم نبودن و اعتبارشان اطمینان حاصل نمایید.

از بروکرهای مشهور و مطرحی که با ایرانیان کار می‌کنند و سابقه خوبی دارند می‌توانیم به بروکرهای روبوفارکس، آلپاری، فیبوگروپ، USGFX، آمارکتس، اوربکس و نورداف ایکس اشاره کنیم.

بروکر روبو فارکس یکی از بروکرهای پیشگام و بی‌حاشیه

معرفی بروکر روبوفارکس به عنوان یک بروکر مناسب

انتخاب بهترین بروکر برای ایرانیان - روبوفارکس

برای این‌که بتوانید بهترین بروکر را در فارکس انتخاب کنید، من بروکر روبو فارکس را به عنوان یک نمونه از بروکرهای معتبر فارکس  به شما معرفی می‌کنم، مطالعه این مطلب به شما کمک می‌کند متوجه شوید برای بررسی یک بروکر به چه مواردی باید توجه کنید.

وضعیت رگوله بروکر چگونه است؟ رگوله بودن یک بروکر یعنی آن بروکر تحت نظارت نهادهای نظارتی مالی بین‌المللی است و از آن‌ها برای فعالیت مجوز دارد و از طرف این سازمان‌ها بررسی می‌شود. بروکر روبوفارکس توسط CySEC قبرس و ‌IFSC در بلیز رگوله شده است. نکته مهم این است که هرگز معاملات خود را توسط بروکری که اعتبار کافی ندارد، انجام ندهید.
واریز و برداشت بروکر به چه شکل است؟ نحوه واریز و برداشت و ارزهای مورد قبول و سرعت و قوانین واریز و برداشت یک بروکر بسیار مهم است تا شما بتوانید مطمئن باشید می‌توانید سرمایه خود را به موقع وارد بازار کنید و در صورت نیاز هم به راحتی آن را برداشت کنید. شما در روبوفارکس می‌توانید به صورت ریالی یا از طریق وب‌مانی، پرفکت مانی و حتی بیتکوین سپرده‌گذاری کنید که بلافاصله هم وارد حساب شما خواهد شد. برداشت از ربوفارکس هم ظرف ۲۴ ساعت از طریق وب‌مانی، پرفکت‌مانی و بیتکویتن امکان‌پذیر است.
اسپرد معاملات چقدر است؟ یکی از معیارهای مهم انتخاب بروکر میزان اسپرد یا همان کمیسیون معاملات است. این اسپردها معمولا در مورد جفت ارزهای مختلف متفاوت است. بروکرهای رگوله اسپرد‌های ثابتی برای جفت ارز مشخص ارائه می‌کنند ولی اگر از یک بروکر غیر رگوله استفاده کنید ممکن است اسپرد شما در هنگام معامله افزایش پیدا کند و باعث ضرر شما شود.

شما می‌توانید برای مطالعه کامل مشخصات روبوفارکس و مقایسه آن با دیگر بروکرها به ایران بروکر مراجعه کنید/

بروکر آلپاری بروکری خوب برای شروع کار در بازارهای مالی

بهترین بروکر فارکس

یکی از بروکرهایی که به گوش ایرانیان آشنا است و سابقه خوبی دارد بروکر آلپاری است. شما می‌توانید با خدمات و پشیبانی و اعتبار بالایی که این بروکر دارد معاملات خود را در این بروکر شروع کنید.

همچنین می‌توانید معرفی و بررسی تخصصی آلپاری را در وبسایت ایران بروکر مشاهده کنید.

چرا باید این جفت‌ارزها را خرید و فروش کنیم؟ اصلا فایده این کار چیست؟

برای درک این موضوع، باید فارکس را مقداری عمیق‌تر بشناسیم.

بازار فارکس، برخلاف بازارهای بورس که دارای مرکز هستند (مانند بورس نیویورک – وال‌استریت – یا بازار نزدک و بورس لندن)، هیچ مرکزی ندارد و مانند شبکه‌ای است که در سرتاسر دنیا بین بانک‌های بزرگ ایجاد شده است. پس تا اینجا متوجه شدیم که فارکس، یک بازار بین بانکی است. اما این بازار بین بانکی دقیقاً ‌برای چه ایجاد شده است؟

برای مبادلات سریع بین‌المللی!

فرض کنید شما شرکتی هستید که در فرانسه مشغول به فعالیت است و نیاز به قطعه‌ای از ژاپن پیدا می‌کنید. شما نمی‌توانید مستقیماً آن حجم زیاد از یورو را به ژاپنی‌ها بدهید.

زیرا ارز یورو در این کشور واحد پولی رسمی نیست، پس شما از فارکس استفاده می‌کنید و حجم پول مورد نظر را با توجه به نرخ کنونی، به ین ژاپن تبدیل می‌کنید و سپس به حساب آن شرکت واریز می‌کنید.

این یک مثال ساده بود، حال تعداد فزاینده مبادلات بانکی و دولتی بین‌المللی را در نظر بگیرید که همگی باید به سرعت انجام شوند.

برای انجام این حجم فزاینده از مبادلات شما نیاز به بازاری مانند فارکس دارید.

اگر این بازار برای دولت‌ها و شرکت‌ها / بانک‌های بزرگ است، پس ما در آنجا چه کار می‌کنیم؟

در ابتدا قرار هم نبود که سرمایه‌گذاران و معامله‌گران خرد مانند من و شما در این بازار فعالیتی داشته باشیم، اما از حدود سه دهه پیش و آغاز عصر اینترنت، بروکرهایی پا به عرصه حیات گذاشتند که به عنوان یک واسطه بین این شبکه بین‌بانکی و معامله‌گران عمل کردند و امکان اتصال به این بازار را برایمان فراهم ساختند.

شما می‌توانید با یادگیری فن معامله‌گری در بازارهای مالی مانند فارکس، پس از مدتی کسب درآمد دلاری داشته باشید. اما چرا ما باید کسب درآمد دلاری داشته باشیم؟

کسب درآمد دلاری، چرا و چگونه؟

کسب درآمد دلاری در کشوری مانند آمریکا یا هرکشوری که واحد پولی دلار دارد ساده است، زیرا افراد به واحد پولی همان کشورها پول درمی‌آورند! بسیاری از این کشورها که واحد پولی دلار دارند (مانند ایالات متحده، کانادا، استرالیا، نیوزیلند) نیز اقتصادی نسبتاً باثبات دارند. پس برای افراد این کشورها کسب درآمد به این واحد پولی انجام می‌شود.

اما در کشورهایی مانند کشور ما که اقتصادی بی‌ثبات دارد و ارزش پول ملی به شکل تقریباً مرتبی کمتر و کمتر می‌شود، کسب درآمد دلاری اهمیت روز افزونی پیدا می‌کند. زیرا شما می‌توانید به واحد پولی کسب درآمد کنید که برخلاف پول ملی‌تان، مرتباً ارزشش کاهش پیدا نمی‌کند و بدین ترتیب، درآمدتان و دارایی‌هایتان دستخوش کاهش ارزش نخواهد شد.

راه‌های زیادی برای کسب درآمد دلاری وجود دارد که حرفه تریدینگ یکی از آن‌ها به شمار می‌رود. اما این حرفه، سخت و پرریسک است و پیشنهاد اکید ما به شما این است که پیش از وارد کردن هرگونه پولی به این بازارها، ابتدا آشنایی کاملی با آن پیدا کنید.

ریسک‌های فعالیت در بازارهای مالی مانند بازار فارکس چیست؟

بازار فارکس یکی از ریسکی‌ترین بازارهای مالی دنیا به شمار می‌رود. شما در این بازار می‌توانید با مواردی مانند اسپایک‌های لحظه‌ای مواجه شوید که در صورت عدم کنترل و مدیریت صحیح ریسک، همین اسپایک‌ها (حرکات جهشی در قیمت که در برخی شرایط رخ می‌دهند و اغلب نیز دلیلی بنیادی پشت پرده آن است) می‌توانند موجودی سرمایه شما نزد بروکر را صفر کنند.

حرف از بروکر شد. یکی از دیگر ریسک‌هایی که سرمایه شما را در این بازار تهدید می‌کند، واریز پول و فعالیت با بروکرهای غیرمعتبر یا اسکم است.

ساده بگوییم این بروکرها همان‌هایی هستند که تا زمان واریز وجه پاسخگویتان هستند و کندل‌های ساختگی زیادی از آن‌ها می‌توانید ببینید.

همچنین تأخیر در اجرای سفارشات معامله‌گران بارها در این دسته بروکرها رخ داده است.

پس گرفتن پولتان از این بروکرها هم ممکن است گاهی شدنی نباشد.

به همین علت است که تأکید داریم که حتماً در مورد بروکر مدنظرتان تحقیق و بررسی‌های زیادی انجام دهید تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

حتما می‌پرسید از کجا بفهمیم بروکر اعتبار کافی دارد یا خیر؟

می‌توانید سری به وبسایت ایران بروکر بزنید و نقد و بررسی بروکرتان را در این وبسایت مشاهده کنید.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا