ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

امکان انتقال آرشیو چت بین اندروید و iOS در واتس‌اپ فراهم شد

واتس‌اپ سرانجام امکان انتقال آرشیو چت بین دو پلتفرم اندروید و iOS که یکی از بزرگترین مشکلات این پیام رسان بود را فراهم کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، واتس‌اپ از رویداد رونمایی مدل جدید گلکسی سامسونگ برای معرفی گزینه جابجایی آرشیو چت واتس‌اپ بین گوشیهای اندرویدی و iOS بهره برد. این قابلیت ابتدا در تلفنهای اندرویدی قابل دسترس خواهد بود و از تلفنهای سامسونگ شروع می شود که با اندروید ۱۰ یا نسخه جدیدتر آن کار می کنند اما در نهایت برای هر دو سیستم عامل موبایل موجود خواهد بود.

همچنین بخوانید

این انتقال آرشیو شامل تصاویر و پیامهای صوتی خواهد بود و تا چند هفته دیگر برای کاربران قابل دسترس می شود.

واتس‌اپ اعلام کرد فراهم کردن این قابلیت دشوار بود زیرا پیامها رمزنگاری شده و در یک دستگاه ذخیره شده اند. منتقل کردن آنها نیازمند کار بیشتر از سوی واتس‌اپ، طراحان سیستم عامل و سازندگان گوشی بوده است. به عبارت دیگر فراهم کردن امکان انتقال آرشیو چت نیازمند یک تلاش جمعی بود.

بر اساس گزارش انگجت، عجیب نیست که واتس‌اپ این قابلیت را در رویداد رونمایی گوشی جدید گلسی معرفی کرد. سامسونگ امیدوار است کاربران آیفون که نگران از دست دادن آرشیو واتس‌اپ خود پس از استفاده از یک تلفن گلکسی هستند، به انجام این کار ترغیب شوند. با این حال قابلیت مذکور برای کسانی هم که می خواهند به جای یک گوشی اندرویدی از آیفون استفاده کنند و نگران از دست دادن آرشیو مکالمات مهمشان هستند، مفید خواهد بود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا