بانکبانک و بیمه

توجه بانک قرض‌الحسنه‌ مهر به نیازمندان


نشست مشترکی به مناسبت فرارسیدن هفته بانکداری اسلامی و در راستای عملیاتی شدن یکی از بندهای تفاهم‌نامه فی‌مابین بانک قرض الحسنه مهر ایران و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر تامین یک باب مرکز بازپروری مبتلایان به اعتیاد، میان مدیران ارشد دو مجموعه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی (ECOIDEAL)، مرتضی اکبری مدیرعامل، حسن تلیکانی عضو هیات مدیره و جمعی از مدیران ارشد بانک به همراه دکتر میراسماعیل رییس دانشگاه علوم‌پزشکی ایران، دکتر دلشاد قائم‌مقام مشارکت‌های اجتماعی دانشگاه ایران، یونسی رییس اداره‌کل خیرین وزارت بهداشت و دکتر شریعت رییس بیمارستان روانپزشکی ایران برای شروع این همکاری مشترک به تبادل نظر و گفتگو پرداختند.

در ابتدای این نشست، دکتر شریعت رییس بیمارستان روانپزشکی ایران در این جلسه به همکاری های صورت گرفته برای ساخت و بهره برداری از فاز یک بیمارستان روانپزشکی اشاره کرد و گفت: این مجموعه، پروژه جامعی است که شامل ۳۰ هزار مترمربع فضا می باشد که فاز اول آن با مشارکت وزارت بهداشت آغاز و با تخصیص اعتبار، قراردادهای لازم منعقد شده است.
وی افزود: این پروژه پس از انجام و تکمیل فاز مطالعاتی خود وارد فاز عملیاتی شده و درحال حاضر در مرحله گودبرداری، مگر ریزی و احداث فندانسیون به سر می برد.
رییس بیمارستان روانپزشکی ایران تصریح کرد: پروژه ای که بانک قرض الحسنه مهر ایران در آن مشارکت می کند نزدیک به ۸ هزار متر مربع مساحت دارد که در سه طبقه احداث می شود. این پروژه به صورت مدورال طراحی شده است و این امکان را دارد که به صورت مستقل مورد بهره برداری قرار گیرد.
دکتر شریعت خاطرنشان ساخت: در این بیمارستان برای ۳۰۰ نفر تخت خواب دیده شده و دارای فضاهای لازم پشتیبانی، بازتوانی و غیره می باشد.
دکتر میراسماعیل رییس دانشگاه علوم‌پزشکی ایران نیز در ادامه گفت: بیماری های اعصاب و روان در جامعه ما بسیار مظلوم واقع شده است و این موضوع، حوزه ای نیست که تنها با اقدامات دولت به سامان برسد. بنابر این خیرین می توانند در این زمینه نقش پررنگی در کمک به این افراد و توجه به آنها داشته باشند.
وی افزود: خوشبختانه بانک قرض الحسنه مهر ایران عملکرد شایسته ای در خصوص مسئولیت های اجتماعی و توجه به نیازمندان جامعه داشته است و حمایت این بانک از احداث این مرکز درمانی در بیمارستان روانپزشکی ایران جای تشکر و قدردانی دارد.
در ادامه، مرتضی اکبری نیز در خصوص مسئولیت های اجتماعی بانک بیان داشت: بانک قرض الحسنه مهر ایران پیشتاز عرصه های کمک به نیازمندان است و تمامی تلاش خود را برای بهبود معیشت و توانمندسازی اقشار ضعیف و متوسط جامعه از طریق اجرای بانکداری اسلامی به کار می گیرد.
وی افزود: این بانک طی اقدامات جدیدی گامهای موثر و مطلوبی در حوزه های ازدواج جوانان، حمایت از دانش آموزان، بهبود و ارتقاء بهداشت روانی و سلامت جامعه و توجه به اشتغال و مسکن در بخش های روستایی و مناطق محروم برداشته است و در این راستا تفاهمنامه هایی با وزارت آموزش و پرورش، وزارت ورزش و جوانان، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان جهاد سازندگی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منعقد شده است.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران ادامه داد: این بانک با تمامی ظرفیت و پتانسیل های موجود در زمینه های مختلف ورود پیدا کرده و بسیاری از بیمارستان ها و مراکز درمانی خیریه می توانند با متمرکز نمودن بخشی از گردش مالی خود در این بانک، از خدمات قرض الحسنه بهره مند گردند.
وی تصریح کرد: بانک قرض الحسنه مهر ایران به انسان های نیازمند تعلق دارد و ساختار کلی و عملیاتی آن با سیستم و نظام بانکی کشور کاملاً متفاوت است.
شایان ذکر است، وکیل مشاور مدیرعامل و رئیس اداره حوزه مدیریت، ترکیان رئیس اداره حسابداری و بودجه، فرجی مهماندار رئیس اداره توسعه سرمایه انسانی، انصاری جعفری رئیس اداره فن آوری اطلاعات و ارتباطات و صمدی سرپرست اداره روابط عمومی و بازاریابی در این دیدار حضور داشتند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا