بین الملل

آمریکا پیشتاز رشد تولید نفت خام در ۲۰۲۲ خواهد بود

کشورهای تولیدکننده نفت خام خارج از سازمان کشورهای صادرکننده سوخت، اوپک، سال آینده تولید نفت خام خود را ۳ برابر افزایش خواهند داد و بیشترین تولید نفت خام از سوی آمریکا خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد کشورهای تولیدکننده نفت خام خارج از سازمان کشورهای صادرکننده سوخت، اوپک، سال آینده تولید نفت خام خود را ۳ برابر افزایش خواهند داد و بیشترین تولید نفت خام از سوی آمریکا خواهد بود.

همچنین بخوانید

آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش ماهانه خود اعلام کرد کشورهای غیر اوپک امسال تولید نفت خام خود را ۶۰۰ هزار بشکه در روز افزایش خواهند داد اما در سال آینده تولید خود را ۱.۷ میلیون بشکه در روز بالا خواهند برد.

کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی می‌گویند ۶۰ درصد این افزایش تولید از سوی آمریکا خواهد بود. طبق آخرین تخمین‌ها متوسط تولید روزانه نفت خام آمریکا در بازه ژانویه تا می ۱۱.۱۰ میلیون بشکه در روز بوده است که این کشور را بزرگترین تولیدکننده نفت خام جهان می‌سازد.

ماه گذشته، اوپک و متحدان آن توافق کردند تولید خود را به طور تدریجی ۴۰۰ هزار بشکه در روز بالا ببرند تا افزایش تقاضای پس از پاندمی را تأمین کنند. داده‌های آژانس بین‌المللی انرژی نشان می‌دهد کشورهای اوپک پلاس در ماه جولای تولید خود را تقریباً ۲ برابر افزایش تولید زمان‌بندی شده بالا بردند و با افزودن ۷۲۰ هزار بشکه در روز تولید خود را به ۴۱.۷ میلیون بشکه در روز رسانده‌اند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا