انرژی

یزد پیشتاز دریافت گواهینامه ملی ایمنی آب آشامیدنی

ایسنا/یزد مدیر محیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه‌ای یزد از دریافت چهار گواهینامه ملی ایمنی آب در استان خبر داد و این استان را پیشرو در اخذ این گواهینامه در کشور دانست.

«ناهید غلام‌نژاد» به دنبال اعلام این خبر اظهار کرد: برنامه ایمنی آب بر اساس سند ملی بهبود کیفیت آب شرب مصوب هیئت وزیران در سال ۹۰ و رهنمودهای سازمان بهداشت جهانی در سطح استان همچنان در حال انجام است و تاکنون شهرهای یزد و ابرکوه و مجتمع‌های آبرسانی فهرج و بفروئیه میبد موفق به اخذ گواهینامه آن شده‌اند.

همچنین بخوانید

وی تصریح کرد: در راستای برنامه ایمنی آب آشامیدنی در سطح استان (WSP ) و براساس گام‌های تعریف شده در شیوه‌نامه موجود، برنامه بازدید میدانی از تاسیسات تامین، ذخیره و توزیع آب شرب شهری مروست و مجتمع آبرسانی ترکان و هرابرجان شهرستان خاتم انجام و نقاط قوت و ضعف طرح مذکور به منظور ممیزی و اخذ گواهینامه ملی مورد بررسی قرار گرفت.

غلام‌نژاد با بیان اینکه این برنامه در بقیه شهرها و روستاهای استان با اولویت‌بندی در حال انجام است، گفت: هدف این برنامه شناسایی رویدادهای مخاطره آمیز، تدوین راهکارهای لازم جهت حذف یا کاهش عوامل تهدیدکننده سلامت آب آشامیدنی از حوضه آبریز تا نقطه مصرف است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا