امور زیربناییراه و ساختمان

وضعیت ناوگان هوایی و پایانه‌های دریایی خوب نیست

وزیر پیشنهادی راه و مسکن اظهار داشت: متاسفانه وضعیت ناوگان هوایی و پایانه‌های دریایی هم خوب نیست و در کشورمان برخی از فرصت‌ها را از دست داده‌ایم و اگر تحولی صورت نگیرد، فرصت‌های باقیمانده را هم از دست می‌دهیم.


همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، رستم قاسمی به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در صحن علنی مجلس با اشاره به برنامه‌های خود برای این وزارتخانه اظهار داشت: با توجه به اینکه از وزارتخانه دیگری به این وزارتخانه کوچ می‌کنم، روزمه مختصری را ارایه می‌کنم که البته در کمیسیون‌ها به صورت جداگانه درباره روزمه و عملکرد خود توضیح داده‌ام. در دوره سربازی در دفاع مقدس حضور داشتم و پس از آن بلافاصله در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء به عنوان مجموعه چند رشته‌ای در حوزه های مختلفی فعالیت داشتم.

وی افزود: در شروع بازسازی و سازندگی کشور بسیاری از باور نداشتند که طرح‌های بزرگ می‌توان توسط متخصصان داخلی انجام داد اما طبق گفته امام با اتکا به «ما می‌توانیم» بازسازی مبتنی بر همین تفکر انجام دادیم و تمام طرح‌های بزرگ جوانان کشور اجرا شد و چون می‌توانیم توانستن را محقق ساختیم.

وزیر پیشنهاد راه و شهرسازی  بابیان اینکه بخشی از مجموعه راه‌های کشور در دوره ای که در قرارگاه فعالیت داشتم ساخته شد، گفت: در حالی که پیش از انقلاب طرح‌های کوچک دریایی هم توسط خارجی‌ها در کشور ساخته می‌شد اما پس از جنگ و با فعالیت قرارگاه خاتم الانبیاء توانستیم تمام این زیرساخت‌ها با استفاده از توان داخل احداث کنیم. چنانکه بندر شهید رجایی با توسعه ۷ میلیون TEU در همان دوران ساخته شد و بنادری که در عسلویه به احداث رسید در مقیاس بنادر بزرگ دنیا بوده است همچنین امروز بندر امام خمینی که توانایی پهلودهی کشتی‌های سوپر پست پاناماکس را دارند در همان دوران ساخته شده است.

قاسمی با بیان اینکه در بخش هوایی قبل از فرودگاه سازی و هوانوردی حضور داشتم گفت: در چهار مقوله حوزه حمل و نقل برنامه‌های خود را ارایه دادم. امروز ۲۰۰ هزار کیلومتر جاده در سطح کشور وجود دارد که متاسفانه در بخش نگهداری شرایط مطلوبی ندارند و همگان شاهد کیفیت این جاده‌ها هستیم.

وی گفت: در بخش ریلی هم که  در همه کشورها این بخش از حمل ونقل عمومی ایمن و ارزان محسوب می‌شود و می‌تواند نقش مهمی در جابجایی بار و مسافر داشته باشد اما در ایران متاسفانه نه زیرساخت مناسبی دارد و نه سرعت قطارها قابل قبول است. امروز متاسفانه شاهد حدود ۱۰ درصد حمل بار و مسافر از طریق حمل ونقل ریلی انجام می‌شود که این شایسته کشورمان نیست.

قاسمی با اشاره به وضعیت ناوگان هوایی و دریایی گفت: متاسفانه وضعیت ناوگان هوایی و پایانه‌های دریایی هم خوب نیست و در کشورمان برخی از فرصت‌ها را از دست داده‌ایم و اگر تحولی صورت نگیرد، فرصت‌های باقیمانده را هم از دست می‌دهیم.

ادامه دارد….


انتهای پیام/

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا