ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

حضور مدیران بزرگ فناوری در نشست امنیت سایبری کاخ سفید

مدیران عامل شرکتهای آمازون، اپل و مایکروسافت در نشست امنیت سایبری کاخ سفید با جو بایدن، رییس جمهور آمریکا حضور پیدا کرده و درباره تلاشهای شرکتهای خصوصی برای بهبود امنیت سایبری گفت و گو خواهند کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، منابع آگاه خبر دادند اندی جاسی، مدیرعامل آمازون، تیم کوک، مدیرعامل اپل و ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت در این نشست حضور خواهند داشت. مدیران عامل سایر شرکتهای بزرگ فناوری، بانکها، شرکتهای انرژی و آب شامل گوگل، آی بی ام، ساوترن کو و جی پی مورگان هم دعوت شده اند.

همچنین بخوانید

شرکتهای اپل، آی بی ام، مایکروسافت و جی پی مورگان در این باره اظهارنظر نکردند. گوگل هم درباره افرادی که در این جلسه حاضر می شوند، اظهارنظر نکرد.

بر اساس گزارش رویترز، جو بایدن، رییس جمهور آمریکا در ژوییه تفاهم نامه امنیت ملی را امضا و یک ابتکار جدید دولتی-خصوصی راه اندازی کرد که کنترلهای عملکرد برای امنیت سایبری در شرکتهای حساس آمریکایی شامل تاسیسات تصفیه آب و نیروگاههای برق ایجاد می کند. این خبر پس از یک سلسله حملات سایبری برجسته در سال میلادی جاری و فلج شدن شرکتها و سازمانهای دولتی آمریکایی اعلام شد. شاخصترین این حملات، حمله باج افزاری به شرکت کلونیال پایپ لاین و فلج شدن بزرگترین شبکه سوخت رسانی آمریکا بود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا